Jump to content

Zeiss Reticle #60


leoestby

Recommended Posts

Hei.

 

Hvordan fungerer lys dotten til Zeiss reticle #60?

 

Slokker lyset viss kikkerten ligger i ro? Og eventuelt starter igjenn ved bevegelse....

 

Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med lys bryteren? (som sitter på venstre side av røret)

 

 

 

Kikkerten jeg vurderer er: Zeiss Victory Diavari 2.5-10x50 T* II Illum #60 Reticle

Link to comment
Share on other sites

Har samme siktet du lurer på bl.a., men med ret. 40. Ret. er tent så lenge bryteren er dratt ut, fungerer ok, men burde være mulig å lage hele brytern mindre da jeg ikke liker unødvendig klumpethet. Bryteren/hjulet kan lage litt lyd. S&B's bryter liker jeg bedre med mellomtrinn, og kun vri-funksjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ret 60 er det mest opptimale allround retikkelet til jakt.

Skulle jeg kun hatt en kikkert hadde det blitt en 2.5-10x50 zeiss v. ret. 60. med lys.

På tidligere zeiss modeller jeg har hatt har lyset slått seg av etter en halvtime.

Jeg har nettopp kjøpt ny 6-26x56 FL med ret 60 med lys, jeg tror det er likt med den men jeg har ikke fått prøvd enda.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener også lyset går av etter 4 timer på de nye til Zeiss.Har dere prøvd det nye retikkel 69 til Zeiss som fåes i Varipoint?Jeg har kjøpt meg det og mener det må være det beste allroundsiktet :winke1:

 

Her får man retikkel 60 og 44(tror jeg) i samme kikkerten.Lysprikken er ikke medforstørrende.

Ikke nødvendig men jeg synes det var skikkelig allright å kunne bruke lyspunkt på dagen,og opplyst kors på natten.Begge retikkelene er jo trinnløst regulerbare på styrken,men jeg synes lysprikk gir mere skjennerende lys inni kikkerten til bruk om kveld.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har fått Varipoint'en i hus nå. Bestilt hos Eurooptics.

 

2,5-10 x 50 med reticle 60. på skinne til Blaser montasje.

 

Synes kansje rød punkten lyste litt mye inne i kikkert huset.... (i kantene rundt)

Har ikke fått prøvd den på riflen ennå, da R93'en kommer på torsdag.

 

Sammenligningen med en conquest jeg har var heller ikke enestående mye bedre, med håper jeg blir fornøyd med den i skumring og skyting. Retiklet og tråd korset var myyye bedre da :D

 

Euro optics kan jeg anbefale! God service.

Link to comment
Share on other sites

Har fått Varipoint'en i hus nå. Bestilt hos Eurooptics.

 

2,5-10 x 50 med reticle 60. på skinne til Blaser montasje.

 

Synes kansje rød punkten lyste litt mye inne i kikkert huset.... (i kantene rundt)

Har ikke fått prøvd den på riflen ennå, da R93'en kommer på torsdag.

 

Sammenligningen med en conquest jeg har var heller ikke enestående mye bedre, med håper jeg blir fornøyd med den i skumring og skyting. Retiklet og tråd korset var myyye bedre da :D

 

Euro optics kan jeg anbefale! God service.

 

Den lyser kun så kraftig i dagslys.

Når det blir mørkt kan du skru lysstyrken så lavt at du må annstrenge deg for å se den

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener også lyset går av etter 4 timer på de nye til Zeiss.Har dere prøvd det nye retikkel 69 til Zeiss som fåes i Varipoint?Jeg har kjøpt meg det og mener det må være det beste allroundsiktet :winke1:

 

Her får man retikkel 60 og 44(tror jeg) i samme kikkerten.Lysprikken er ikke medforstørrende.

Ikke nødvendig men jeg synes det var skikkelig allright å kunne bruke lyspunkt på dagen,og opplyst kors på natten.Begge retikkelene er jo trinnløst regulerbare på styrken,men jeg synes lysprikk gir mere skjennerende lys inni kikkerten til bruk om kveld.

 

Mener retikkel 69 kombinerer retikkel 60 (dag), og 66 (natt).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...