Jump to content

Remington 700 XCR compact tacticale VS Remington 700 LTR


Daywalker

Recommended Posts

Er på jakt etter en ny rifle for litt prikk skyting samt bukke børse for flate bruk.

Har kikket litt på de to overnevnte,men blir liksom ikke helt enig med meg selv om hva den store forskjellen er.

Om det kun er stokken og overflate behandlingen som gjør forskjellen eller om det er mer.

 

Så spørsmålet er som følger, noen som har vært borti disse og har muligheter for å gi meg en kort oppdatering?

Og om de er godt egnet til mitt formål eller om jeg er bedre tjent med en varmint utgave?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nei ikke prøvd XCR utgaven av rem, (har en 700 fra før av, grei børse) tenker litt på den selv så det hadde vært fint om noen kunne komme med info uten om det vi vet fra før av om rem, som bla. 700 har et meget godt rykte innen prosjektverden, mye børse for pengene, godt utvalg av deler hvis man skal starte prosjektbørse senere... osv.

 

Noen som har mere info om denne nye X-mark pro trigger-saken? funker det? og i så fall hvordan? Er bare skeptisk til dilldall rundt avtrekket, avtrekket er viktig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd en 700 VSF i . 223 med det nye avtrekket, tror eieren har justert det litt selv, men avtrekket på børsa hans var kjempebra, presisjon er heller ikke noe å si på.

Solid og god børse, tung (men det skal slike børser være) med skikkelig kunststoffstokk

(ikke sånn "tomflaske" plast).

 

Virker som det er ganske trangt kammer på "presisjons" variantene av remington, så det kan være en fordel å lade selv (small base dier?), fabrikkammo kan kamre litt treigt.

 

edit: skreiv feil modell

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...