Jump to content

Fabarm - brukt - noe å ha?


ko-stens

Recommended Posts

Etter å ha tittet på hagle til fruen, i kal 20/76, fikk jeg lyst å bytte til dette kaliberet selv. 20/76-hagler er utrolig smekre i forhold til 12'er-klumpene... Kom over en brukt Fabarm av litt eldre årgang og lurer derfor på å selge Yildizen jeg har.

 

Men hvordan er kvaliteten på de børsene? Mener den het Gamma eller noe slik. Utrolig smekker og utrolig billig, og den så bra ut til den prisen. Faste choker, men det bryr jeg meg ikke noe om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Fabarm selv og er ok fornøyd, Holdbarheten er så som så etter min erfaring og jeg fikk 2 klikk på første serien jeg tok med haglen... Nå skal det sies at min er en Fabarm Alpha 12/76 O/U hagle... Men den siste tiden har jeg begynt å like den bedre... Har ikke opplevd klikk på lang tid og håper den har "skutt seg inn" hehe... Kan sikkert være et godt kjøp, men er noe jeg hadde vurdert opp imot pris... da vi ikke vet noe om den kan jeg heller ikke si om jeg ville slått til eller ventet til neste mulighet bød seg frem!

Link to comment
Share on other sites

Ja, rare greier det med klikk. Min Yildiz SPZM er nå på tur til å bli seks år gammel. De to første årene hadde jeg av og til dobbetskudd. Har kanskje hatt ti til sammen. Men siden da har den fungert helt topp. Aldri noe tull.

 

Det er hos Børselars de har denne. Koster 2 500,-. Er skeptisk når jeg ser slike, lave priser, så derfor lurer jeg på kvaliteten! Men den er sikkert ikke noe verre enn en halvgammel tyrker...

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd denne selv, men jeg vet om 2 som bruker denne til diverse lerdueskyting. De er forsåvidt fornøyd, men begge klager litt på at forskjeftet er litt "tynt", med andre ord at grepet med førerhånda ikke er så bra. Kvalieteten virker grei til den prisklassen.

 

Fabarm Axis er et veldig bra våpen, men utseende passer ikke alle like godt.

 

I siste Clay Shooter magazine stod det forøvrig at Fabarm har slått seg sammen med en av de andre store italienske produsentene, husker ikke helt hvilken. Bladet ligger nede på rommet hvor guttungen sover, men jeg mener det var Caesar Guerini

Link to comment
Share on other sites

Da ble det til at jeg kjøpte hagla.

 

Reiste nedover til Eidsvoll med Yildiz'en min og lurte på om de kunne ta den i bytte, og det kunne de, så da reiste jeg hjemover med 20 kaliber i stedet for 12. :)

 

Fruen, derimot, vil heller ha en Sabatti Lady i samme kaliber, så da ble det til at det er jeg som får bruke Fabarmen! Men hagla passer meg godt, så det blir sikkert bra. Sammenlignet med Yildizen i butikken og fikk tips om hvordan "montere" riktig, og da var Fabarmen litt bedre enn den andre.

 

Alle jeg kjenner mobber meg nå... :lol: "Damehagle", "homohagle" osv... Det gir jeg en lang mars i. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...