Jump to content

Kniv av elghorn og motorsagkjede


haretex

Recommended Posts

sjakktriks i ludo, og avsløre noen hemmeligheter, så lytter vi gjerne.

 

Ludo er jeg dårlig på, men derimot sjakk der er jeg bedre, har faktisk vært klubbmester i den "lokale" sjakklubben flere ganger. :oops:

 

Hemmeligheter - det har jeg ikke, lurer du på noe så fyr løs, svarer så godt jeg kan.

 

-Haretex

Link to comment
Share on other sites

Hvilken lim bruker du til å føye sammen de forskjellige delene i skaftet med ?

Har vært ute for at skaft i flere lag har løsnet i sammenføyningene etter en del bruk.

Særlig ved bruk av sølvtinn og vulkanfiber.

 

Hvis jeg lager skaft av flere "seksjoner" bruker jeg ofte lynlim og accelrator til det. Ellers limer jeg bladet inn med epoxylim.

Har ikke prob. med at skaftdeler separerer seg. Det er meget viktig at alle innleggsdeler det være seg sølvtinn, vulkanfiber, etc, blir rubbet skikkelig med grovt sandpapir slik at limet har noe å bite i.

Dessuten, alle materialer må være 100% tørre.

 

-Haretex

Link to comment
Share on other sites

Ok, har brukt epoxylim, og har også rubbet med sandpapir. Kanskje jeg skal prøve med lynlim og

accelrator.

Nå skal det sies at knivene dette har skjedd med har vært i relativt hardt bruk over flere år. skaftene har nok

vært fuktige av regn, slakt, svette osv mange ganger. Vedlikehold med olje har vel også vært så som så noen

ganger.

Link to comment
Share on other sites

Ruger:

Tror ikke det spiller noen rolle om det er lynlim eller epoxy i innleggene, det blir stort sett det samme. Hvis du er sikker på at materialene var tørre, og har rubbet opp innleggene tror jeg det må være fuktighet tilført skaftet som steller det istand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...