Jump to content

Walther FP


Hans Torslett

Recommended Posts

  • 2 years later...

Hei,

vet ikke om du har mistet interessen for emnet nå, men jeg har akkurat skaffet meg en slik (1975-årgang). Jeg har ved anledning prøvd denne flere ganger gjennom årene før jeg kjøpte den.

Man kan summere den opp slik:

1. Veldig god kontakt med avtrekkeren ( i forhold til Hammerli 100-serien, som er fryktelig). Fingeren får den "rette" vinkelen i forhold til avtrekkeren.

2. Gode, store sikter. God kjernelinje.

3. Veldig tung og stor pistol. Min veier ca. 1700 gram, i forhold til Hammerli 100/TOZ 35 som veier ca. 1300 gram. Man må vite hvordan å spare kreftene under skyting.

4. Elektronikken er lunefull, men ganske enkel i forhold til dagens E-pistoler. De fleste WFP har problemer med dette, men noen som er kyndig på elektronikk pleier å kunne fikse dette. Walther støtter IKKE denne pistolen lenger. Underleverandøren av kretskortet har forlengst gått konkurs.

5. Sluttstykket kan være litt dårlig tilpasset/bli slarkete. I mitt tilfelle er det viktig å sette patronen HELT inn i kammeret. Dette gjør jeg med en liten skrutrekker som jeg "vipper" patronen på plass med.

6. Er ikke kresen på patroner, skyter t.o.m de billigste patroner med god nok presisjon.

7. Bruker 9V røykvarslerbatterier, men er et ordentlig strømsluk. Man må bytte batterier til hvert stevne.

8. Ladehendelen trykker en liten knapp som lader opp kondensatorene til tennstiften. Denne knappen kan bli slitt, slik at våpenet ikke lades opp. Man kan øke kontaktflaten ved å lodde på en liten tinnbit på ladehendelen, hvor denne treffer knappen, for å gi bedre kontakt.

 

Håper dette var til hjelp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...