Jump to content

Tidspunkt og utvelgelse av valpekjøpere fra kennels side.?


nemesis

Recommended Posts

Valgets kvaler(eller hva det heter): :D

 

Jeg har satt meg opp på venteliste på et jaktlabradorkull som kom til verden i går.

Denne kennelen velger ut valpekjøpere fra hundeeiers tidligere erfaringer og bruksområde.

 

Hvor lang tid kan jeg påvente meg å vente før jeg får en bekreftelse/avkreftelse på om jeg får valp eller ikke fra dette kullet?

Mange har meldt sin interesse for dette kullet og nå har det seg slik at jeg har muligens tilbud fra en annen mindre kjent kennel.

 

Og ja, jeg har sendt mail til denne kennelen angående dette men har ikke fått svar enda.

Link to comment
Share on other sites

Det at oppdretteren er mindre kjent, betyr ikke at han/hun har dårligere hunder. Det er her du bør gjøre jobben din, og undersøke kvaliteten på foreldre til valpene. Finner du dette tilfredsstillende, ser jeg ingen grunn til at du ikke heller går for dette kullet, hvor du er garantert valp. Du har på ingen måte bundet deg til å kjøpe valp fra førstnevnte oppdretter.

 

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

I løpet av den første uka bør du ha fått beskjed om du får kjøpe valp, og også hvilket valg du får. Selve valget av individ derimot, gjøres gjerne i løpet av de siste ukene før overlevering. En del oppdrettere velger også hvilken valp hver kjøper får.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takk for svar.

Det ble desverre ingen valp fra disse kullene så jeg har meldt min interesse andre plasser..

 

Jeg skjønner at man bør velge ut fra linjer og ikke etter hvor kjent kennelen er.

Problemet er at jeg ønsker hund fra en kennel som legger vekt på oppfølging og trening etterhvert, noe som gjerne gjenspeiler de større og etterspurte kennelene.. :?

Setter pris på tips om noen skulle vite om en ledig jaktlab-tispe etter bra linjer.. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

Det ble desverre ingen valp fra disse kullene så jeg har meldt min interesse andre plasser..

 

Jeg skjønner at man bør velge ut fra linjer og ikke etter hvor kjent kennelen er.

Problemet er at jeg ønsker hund fra en kennel som legger vekt på oppfølging og trening etterhvert, noe som gjerne gjenspeiler de større og etterspurte kennelene.. :?

Setter pris på tips om noen skulle vite om en ledig jaktlab-tispe etter bra linjer.. :winke1:

 

Har sendt Pm til deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...