Jump to content

Hull etter gammel montasje


RWA

Recommended Posts

Hei. Skal bytte montasje på den ene av Mauserne mine, og kom over et lite problem. Under den eksisterende montasjen var det hull etter gammel montasje. I tillegg så er det hull etter montasjen som var. ngen av disse hullene stemmer overens med den nye STD skinna fra Leupold. Det gjelder bakre festepunkt på låskassa og montasjen. Spørsmålet mitt er da : Hvordan skal disse blendes? Håper det er noen som har et innspill. :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg montert fast låskassen m/pipe i ei stikke og funnet midtlinjen og vatret opp, og det viser seg at hullene i fremre del av låskassen sitter rett på midtlinjen, mens hullene i bakre del av låskassen ikke er etter midtlinjen.....så hvordan dette er blitt rett i utgangspunktet skjønner ikke jeg. Men det å bruke eksisterende hull med dette problemet - kan det gå? (Var inne på tanken selv før jeg så problemet med hullene bak) Det å sveise i låskassa er det noe lurt? Vil ikke det kunne oppstå spenninger? Det er også ei glipp mellom montasjen og låskassa i bakkant. Dette løser jeg med et føleblad eller flere :) og smører på med epoxy når det monteres sammen. Har ikke gjort dette før, men har jobbet som industrimekaniker og mye "pelementmakerier" opp gjennom tiden.....godt å bryne seg på er det i hvertfall :)

Link to comment
Share on other sites

@ Mentor: Takk for det. :) Det er nok sikkert den beste løsningen. Nå er låskassen fra en del år før krigen, så sjansen for at stålet er av god kvalitet anser jeg som stor. Tror jeg satser på det. Så nå er det bare å oppdrive en TIG i området her jeg bor. Forbanner nå de som var innom garasjen min for 15 år siden å "lånte" alt verktøyet mitt, for da hadde jeg stått i garasjen selv nå å sveisa. Men... ikke noe å gjøre med det nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...