Jump to content

Kvalitet på choker


slemmo

Recommended Posts

Er det noen som har noe å si om de forskjellige chokefabrikantene som lager choker for Berettahagler, hvor bra er Berettas victorychoker i forhold til de vanlige flushchokene?, hvordan er Briley i forhold til beretta victory?, Rhino har jeg sett noen bruker.....er de på høyde med Briley f.eks....er det noen andre som er verdt å se på?

Link to comment
Share on other sites

Kvaliteten på de fleste choker er sikkert god, men de gjelder og finne de optimale oppsett for deg og din børse for de varierer med skudd og børse og skytter. Eg har hagle/r med mobilchoke system og mine favoritter er for tiden Briley spectrum http://www.briley.com/ choker i IC og LM til trap sammen med nittedalssport skudd i nr 6, og Comp-N-Choke http://www.turkeyhuntingsecrets.com/sto ... s-dept.htm choker i SK og MO som favoritter på sporting sammen med nittedals sport nr 7. Comp-N-Choke fungerte ikkje sammen med blyskudd for meg(Fitasc sporting). Dessuten porta choker skitne utvendig munning og choker mye meir.

Men som sagt virker for meg men ikkje sikkert de er optimalt for ein annen.

Dessuten tror eg vi skyttere lager oss ein egen overtro på choker :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har kjøpt meg beretta 686 special sporting trap. Hagla er produsert i 1994. Kan jeg bruke de nye optima chokan på berettaen? Syns optima chokan ser stilig ut...er det noen fordeler ellers?

Fikk forresten 22 av 25 lerduer under test av "ny"hagla i kveld :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...