Jump to content

Rengjøring av mekanismen i REmington 7400 halvautomat rifle


Geir B

Recommended Posts

Jeg har nettopp kjøpt en brukt Remington 7400 halvautomat rifle. Den har stått i mange år og det er kanskje grunnen til at den ikke fungerte som den skulle. Problemet var at mekanismen gikk tregt. Den kastet ikke ut tommhylsen "langt nok" og fikk ikke ladet opp igjen. Tror mekanismen trenger rengjøring og smøring. Har noen tips på hvordan jeg gjør dette? Har forsøkt å se på bruksanvisningen som ligger på Remington.com, men fant ikke ut hvordan jeg kunne få ut mekanismen. Håper noen av tips.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det var et kjempe godt tips. Klarte fint å demontere riflen. Men det er et MEN. Min rifle er brukt og over 20 år gammel (tror jeg). Både på denne vidioen og på en manual jeg fant på Remington sin hjemmeside, sitter det en skive "Fore-End spring". Denne fant jeg ikke på min rifle. Det er etter min oppfatning to løsninger. Enten har ikke min rifle denne delen (gammel utgave) eller på har tidliger eier også demontert riflen og ikke fått satt den sammen igjen (noe jeg tviler på). Har andre en eldre 7400 og noe kunnskap om demontering, evt. hvilken funksjon denne fjæren har?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...