Jump to content

Kajakk for "voksne"


prikken

Recommended Posts

Er det noen her som kan svare på om det finnes kurrante kajakker som er bygd for godt voksne mennesker?Med godt voksen menes rundt 2 meter og ikke går inn i de smaleste klærne.

 

Kriterier: Havkajakk

Helst plast, men ikke noe absolutt

God lastekapasitet

Heller god 2. stabilitet enn 1. stabilitet, kombi?

Pluss alt man har oversett i denne omgang.

 

Om det er noen som kjenner til kajakkmodeller som kan passe til disse kravene så feel free til å komme med tips. Har lett en del på nettet, men det er en enorm jungel der ute av typer og merker som jeg aldri har hørt om før, så tips mottas.

Link to comment
Share on other sites

Min far passer din beskrivelse, han er 1,99 og har litt ekstra rundt livet. Han benytter seg av en Point 65 Sea Cruiser og har bare gode ord å si om den. Den er god og stabil, og den har nok kapasitet til å kunne ha med litt forskjellig utstyr for en helgetur.

 

Sea Cruiser: http://www.aktivfritid.no/product_info.php?cPath=21_24_38_129&products_id=759

 

Forøvrig er jeg enig med siste taler. Har veldig gode erfaringer med Aktiv Fritid, men det er jo så klart avhengig av hvor du bor i landet.

Link to comment
Share on other sites

Den Point 65en så fin ut! Jeg har bare prøvd en skjærgårdskajakk fra Point 65, men ble imponert over kvaliteten.

 

Selv har jeg en CD Sirocco på 13 året. Uansett, kjøp aldri noen uten å ta en skikkelig prøvetur først!

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Den Haslen fikk jo terningkast 6 i flere blader og aviser, og det er en flott kajakk med masse lekre løsninger.

 

Jeg har brukt den ved et par anledninger og får alltid problemer med ryggen etter et par timer i den pga at den er for smal fremover. I min egen får jeg beine akkurat såpass fra hverandre at fem, seks timer ikke er noe problem. Kajakker er forskjellige selv om de ser like ut, derfor er det lurt å leie før man kjøper. Da får man testet skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke om min far testet Hasle Excursion før han kjøpte kajakken sin, men jeg vet han landet på Point'en utelukkende på grunn av plassen i cockpiten. Han hadde prøvd en rekke forskjellige modeller, men det var kun i Point'en han kunne sitte komfortabelt. Det kan også være verdt å nevne at fattern knakk ryggen i sine yngre dager så han er litt mer sensibel enn gjennomsnittet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt voksen og pakker for tre uker på helgeturer. Kjøpte en Venture Easky 17 http://www.padlespesialisten.no/product ... plast.html

 

Meget fornøyd med service og kajakk. Gode store rom, god stabilitet til jakt og god marsjfart uten overanstrengelser. Holdt følge med glassfiber av ymse merker uten problemer. I høy sjø ble de andre liggende langt bak.

 

PM hvis du er interessert i mer info.

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

 

Takker hjertelig for respons og svar. Nå er det ikke jeg som trenger kajakk for de aller største, men en kompis. Uansett bra å få noen tips til hvor man skal begynne å lete.

 

Selv har jeg lyst til, og vage planer om, å bygge en Baidarka. Har bare ikke bestemt om det blir duk eller strips.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...