Jump to content

hund omplasseres


flyfisher

Recommended Posts

Hei !

 

Jeg har i kveld fått en forespørsel om å avlive en hund, (født 2007) denne er

etter min vurdering ikke aktuellt å avlive da den virker meget frisk

og sunn.

 

Det dreier seg om en blandingshund mellom Cocker spaniel og en eller

annen Terrier rase, han er litt større enn en dachs og veier ca 15 kg

(han er litt feit, og bør veie 12)

 

Tidligere eier har informert om uønskede hendelser med barn, jeg vet

ikke om han har bitt noen. Han virker etter min vurdering som en hund

med mye motor og hadde hatt godt av dressur og grensesettinger. Han er

sikkert et godt emne for LP eller Agillty eller som apporterende hund fordi han er arbeidsvillig

og oppmerksom.

 

Han er kasterert og har ingen interesse for høyløpske tisper (jeg har

to av de her)

 

Min hannhund, drever synes ikke det er noen god ide å ha denne

hannhunden her og jeg ber om noen til å overta denne hunden så fort

som mulig, jeg vil nødig ta børsa å gå bak låven med denne hunden...

 

Mvh

Lars H. Karlsen

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hva de uønskede hendelsene dreide seg om, men det jeg ser, er ikke en aggresiv hund. Han har mye lyd og språk men er ikke sneven aggresiv eller utaggerende, derfor har jeg ikke skutt den.

 

Jeg skal forsøke å snakke med tidligere eier i morgen for å få litt mer info om dette.

 

Jeg har gått en liten tur med han ikveld og han er meeeeget ivrig på spor (rev) og holder høyt tempo :lol:

 

Trivlig hund, men er muligens litt understimulert og bør kansje brukes som vannapportør eller noe annet som er anstrengende slik at han kan brukes. Han har veldig kraftig fysikk og er sterk og kjapp, han er på størrelse med en Basset petit og minner litt om denne i gangelaget og beinlengde. Forøvrig har han Basset stribart.

 

Jeg har en foringsplass rett i nærheten og skal prøve om det er interesse for rådyr imorgen, kommer med bilder av han da.

 

Jeg holder til på Hønefoss.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg snakket med tidigere eier og fått historien om denne hunden. Vi snakkker om en familie med to små barn som har gått i den klassiske fella med manglende lederskap og de komplikasjoner som følger.

 

Hunden forsvarer husets frue med knurring. dette har økt den senere tid og de stoler ikke på hunden med hensynet til barna. Hunden har ikke bitt noen, men de begynner å bli redd han og dette forsterker jo adferden mer.

 

Familien tok en besluttning på å kvitte seg med hunden og de sier rett ut at de ikke er noen "hundefolk" og ser seg ikke i stand til å takle denne hunden.

 

Jeg har nå hatt han inne i huset med min strihårstispe som har toleranse grense som Norma R1 krutt, ser ikke tendenser til noe aggresivitet. Strihårstispa benyttet jo selvfølgelig muligheten til "stirredøden" når han kom inn her, men han sa greit i fra at noe bråk var han ikke interessert i og nå ligger de side ved side her.

 

Jeg legger ut et bilde her;2wpnqzc.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dette er en trist sak.

Et liten digresjon tåler vi: "Hjemme-avliving" er omstridt i det offentlige rom. Alle fornuftige mennesker vet at dette forgår, men kan vi ikke i fellesskap tie dette ihjel på Kammeret? D.v.s ikke nevne dette fenomenet overhodet? Alt annet er å betrakte som bensin på bålet til idiotene.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...