Jump to content

grevling i nordland??


jaktking

Recommended Posts

hei,her i slutten av september dro jeg ut tidlig en morgen mens det enda var litt mørkt,for å se etter fersk harefot.gikk et par hundre meter fra bilen og slapp king,en beagle.etter kort tid ble det los med et groft losmål som dro opp til fjells, før det snudde og endte med stålos 200m fra fra der jeg stod etter ca 30min.jeg snek meg inn på losen da jeg til min store forundring så at det var en illsint grevling i en bergsprikke. den endte sine dager der :D .dette foregikk i fiplingdalen i granekommune.

har hørt om et par observasjoner,og en tatt i mårfelle i samme område.er bare redd det er noe som er kommet for å bli :x

 

lurte på om det er flere som har sett/skutt grevling så langt nord :?:

Link to comment
Share on other sites

Min far og en nabo fulgte det de trodde var et revespor inn i et hi i 1982. de fyrte bål å skulle røyke ut reven, men ingen rev kom. Dagen etter gro ve seg inn i hiet å der lå det en død grevling.

Siden den gangen har vi årlig sett å skutt grevling i dette området.

Selv skjøt jeg en for elghunden for et par år siden.

Dette er rett i nærheten av planlagte Helgeland lufthavn som det ikke blir noe av :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...