Jump to content

Kimber Desert Warrior. 45 ACP


CaptainMillennium

Recommended Posts

Helt vanlig 1911 med picatinny skinne på ramma........(NB faste sikter)

 

Om du ikke skulle ha den skinna, så kan du like gjerne kjøpe

en STI Spartan til 2000 rimeligere penger. Da hadde du fått justerbart

baksikte også.

 

Som feltpistoler en dem helt greie.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med Desert Warrior, men har selv en Tactical Custom II og erfaring med Gold Match II, Custom Target II og et par Eclipse'r.

 

På generelt grunnlag vil jeg si meg meget godt fornøyd med Kimber i .45. Bra presisjon, fin utførelse. I tillegg er det veldig lite slark og fanteri.

Vil absolutt anbefale Kimber sine 1911'er, uansett modell. Det jeg har sett så langt er meget bra. Flere står på ønskelisten min i alle fall. :)

Link to comment
Share on other sites

Om du ikke skulle ha den skinna, så kan du like gjerne kjøpe

en STI Spartan til 2000 rimeligere penger. Da hadde du fått justerbart

baksikte også.

Ok, skal sjekke ut den. Hvor selges de?

 

 

Kan gi deg et svar om et par uker, skal hente min neste fredag :sarcasm:

Nice. Den ser værtfall kul ut. Du får si hva du syns om den når du har prøvd den litt.

 

 

På generelt grunnlag vil jeg si meg meget godt fornøyd med Kimber i .45

Har hørt flere steder at kimber skal være bra ja.

 

Er det noen merker/ modeller jeg bør styre unna eller er det meste brukbart? Ser det kan være ganske stor forskjell på prisen på 1911

Link to comment
Share on other sites

Kan gi deg et svar om et par uker, skal hente min neste fredag :sarcasm:

 

venta en liten stund da! (om jeg ikke husker feil)

 

men, den som venter på noe godt.....

 

edit: titta litt i PMene, var en springfield d var snakk om tidligere.. det ble ikke noe av den?

Link to comment
Share on other sites

Har en Kimber Team Match II .45 ACP (med innvendig extractor/utdrager) som jeg kjøpte på Jaktdepotet for et par år siden for 14200,-. Jeg ser de i dag seller den for 16490,-. Den er i rustfritt stål med en litt matt finish. Den har i likhet med Desert Warrior en tosidig tommelsikring, men den har også justerbart baksikte, nettsjæring på skjeftet/grepet både forran og bak, forlenget rekylfjærstyring, rustfritt løp, mag-guide/magasinbrønnlepper og et litt bedre avtrekk. Til feltskyting, og da trenger du jo ikke picatinny rails/mounting rails, tror jeg nok de fleste i det lange løp vil bli mer fornøyd med en Team Match II.

 

Med hensyn til Kimber vs andre fabrikater som f.eks Colt og Springfield tror jeg nok at kvaliteten, sum sumarum, er rimlig jevn. En Kimber Team Match II er en 1500 dollar pistol, og er nok ikke stort bedre eller verre en en 1500 dollar pistol fra f.eks Colt eller Springfield. Konkurangsen mellom produsenter av Colt 1911 type pistoler er vel rimlig hard, og en får nok således stort sett det en betaler for.

 

Kjøper du imidlertid en Colt 1911 type pistol, bortsett fra de aller dyreste modellene, er nok sjangsen for at den kan være beheftet med enkelte småfeil (som stort sett vil være enkelt å fikse på, om du har den nødvendige kunnskapen) litt større en ved kjøp av mange andre type pistoler. Personlig tror jeg det i stor grad skyldes den harde konkurangsen mellom produsenter av Colt 1911 type pistoler som leder til et ønske om å kunne tilby mest mulig pistol for minst mulig penger. I den sammenheng hender det nok at det forsøkes å spares litt inn på enkelte områder.

 

Jeg kan således nevne at jeg måtte fikse på et par småting på min Kimber Team Match II (uten å gå i detaljer om dette her og nå), men etter at det var gjort må jeg si meg svært godt fornøyd med den. Den eneste modifiseringen jeg har sett et poeng i å gjøre med den er å instalere en forlenget/forstørret magasinutløser. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt min D.Warrior nå i 3 år,gumla seg gjennom nærmere 3000 skudd uten noe problemer. Jeg kjøpte meg et Novak low drag justerbart baksikte i år. Det er likt som orginal sikte ,men kan justeres i høyden,dyrt men bra :D

alt jeg mer kan si LØP OG KJØP !!!!

 

ps jeg er på jakt etter en 3" ev 4" også :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...