Jump to content

Lokking av rev i mars ?


SlAAnsky

Recommended Posts

Hei !

 

Jeg lurer på om reven stort sett er ferdig med brunsten ? Slik at det kan være effektivt å begynne å lokke igjen .

Var på et lokkekurs , og der sa instruktør at det ikke var effektivt å lokke i februar . ( Men selvsagt kunne en ha flaks da )

 

 

Og er fuglefløyter effektive på denne tiden ? Instruktøren mente de funket best på sommeren .

 

 

Er det noen som har en link til hvordan ei MAD fuglefløyte skal låte ? Har sett det klippet på den norske web shopen . Men noen andre ?

Link to comment
Share on other sites

Ang. lokkinga, så skal det være den mest effektive tida når det gjelder både lokkejakt og åtejakt, ihvertfall åtejakt.

Gleder meg veldig til denne tida å lokking etter reven samt litt åtejakt for da har jeg endelig fått meg rifle, kan tenke meg det blir litt lettere da enn med hagle.

 

Ang. fløyter, jeg har brukt crit'r call peewee, og tysk håndlaget fugleskrik fløyta med både litt hell og totalt uten hell, når jeg sier litt hell så mener jeg at jeg har fått frem reven, men ikke fått den inn på haglehold. Jeg tror vel at lokkere som Ulf Lindroth, Tor Ola Dehli osv bruker Crit'r Call Standard istedet, hvertfall ettersom jeg har sett ut ifra filmene.

 

På Villmarksmessa 25-27 mars skal jeg kjøpe meg 3 nye lokker; Verminator Psycho Tweety(Denne skal være knall på høsten, har også sett de har brukt den en del på vinteren på div filmer) Crit'r Call Standard (Tror mere på denne en peewee fløyta) Også en Tysk håndlaget musepipfløyte, som jeg tror blir fin til sommeren igjen, og også på vinteren ved åtet)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...