Jump to content

importere stokk i fra statene


galaxy

Recommended Posts

hei..

 

driver og lurer fælt på og kjøpe ny stokk til min mauser m98 . finner flere sider fra statene som har billige og litt tøffe stokker mn virker som om de er litt grettne på og sende ut av landet.. :shock:

noen som har noen tips om sider hvor de sender utenlands, og evnt erfaringer med import av stokk??

gjerne også forslag på stokk til mauseren :D

Link to comment
Share on other sites

Hei. Kjøpte en stokk fra boyds i desember, også den til en mauser m98. Med frakt og toll kom den på ca 850 kr. Du finner det på denne linken: http://www.boydsgunstocks.com/default.asp Bestilte en uferdig Ross Featherweight Thumbhole til $69 + $40 i frakt. Forenklet toll på ca kr 200. Kursen var stort sett det samme som i dag. Litt tilpasning og det smatt rett på plass. Nå er det hos børsemaker for ombygging / bedding. Når det er gjort er det bare finpussen som gjenstår, puss og olje i flere omganger. Det tok 10 dager så var den på døra med posten.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i mitt første innlegg: JetCarrier

 

Fremgangsmåte:

- Gå inn på http://jetcarrier.com/ og opprett en profil

- I JC-profilen får du tildelt en postboksadresse ved JC's eksportlager i New Jersey

- Gå så inn på stocky's eller annen leverandør og opprett kundeprofil

- Oppgi JC-adressen som shipping address

- Bestill det du skal ha, oppgi betalingsform som Check/money order - hvis du prøver å betale via PayPal blir det registrert Norge som mottakerland og ordren blir kansellert

- Kontakt kundeservice hos selger og avtal detaljer om betaling - Stocky's fikk kredittkortopplysninger fordelt på to mailer fra meg, og alt var i orden

- Når du får mail fra selger om at pakken er sendt går du inn på JC og booker forsendelsen. Du legger da inn sporingsnummeret på pakken og laster opp fakturakopi.

- Når pakken er ferdig toillbehandlet i Norge får du en mail med tollfaktura. Da er pakken allerede i posten på vei til deg.

 

JetCarrier har som policy at de frakter alle typer våpendeler som ikke er registreringspliktige i mottakerlandet. De tar seg av alt papirarbeid. Flyfrakt og MVA på stokken min kom totalt på like over 800kr. Har de mottatt pakken i USA innen fredag lunchtid lokalt, så har du pakken hjemme i løpet av påfølgende uke. Jeg er strålende fornøyd med denne tjenesten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
- Bestill det du skal ha, oppgi betalingsform som Check/money order - hvis du prøver å betale via PayPal blir det registrert Norge som mottakerland og ordren blir kansellert

- Kontakt kundeservice hos selger og avtal detaljer om betaling - Stocky's fikk kredittkortopplysninger fordelt på to mailer fra meg, og alt var i orden

 

HighPower: Måtte du oppgi hvilket land forsendelsen skulle til når du var i kontakt med kundeservice for betalingsopplysninger?

Eller brydde de seg ikke? Kjekt å vite i og med de ikke sender ut av USA

Har tenkt å pusse litt på go`børsa selv :)

Link to comment
Share on other sites

Boyds kan sende stokker til en verdi av maks 100$ utenlands. (pris kun for stokk, ikke frakt)

 

kan absolutt anbefale JetCarrier og Boyds. har en haug med stokker og annet på veg over atlanteren i helga (fra boyds med jetcarrier)

 

jeg kan bestille med til deg nestegang, skal ha et par stokker til.

Link to comment
Share on other sites

HighPower: Måtte du oppgi hvilket land forsendelsen skulle til når du var i kontakt med kundeservice for betalingsopplysninger?

De har et bestillingsskjema med separate adresser for levering og faktura, ingen problemer med utenlandske kredittkort eller levering til transportselskap så lenge de selv slipper å bry seg med eksport. Problemet oppsto da jeg prøvde å betale via PayPal - da ble det automatisk satt mottakerland ut fra fakturaadresse i ordresystemet, og ordren ble kansellert. Da tok jeg kontakt med kundeservice, erfaringen tilsier at valutasjekk eller international money order er unødvendig tregt oog tungvndt, men de viste en serviceinnstilling av en annen verden. Vi løste det ved at de fikk kredittkortopplysninger fordelt på to email.

stockys har jo ett bredere utvalg men er også dyrere en boyds

Stemmer nok, men jeg endte på Stocky's fordi jeg var ute etter en bestemt stokk, og den er ikke produsert av Boyds :wink: Da Stocky's attpåtil hadde nyttårstilbud på Bell&Carlson var valget enkelt. Resultatet var stokk levert på nærbutikken tl en totalpris så vidt over halvparten av hva samme stokken koster eks. frakt fra Midway Norge, og da med custom fnish, noe Midway ikke formidler i det hele tatt.

Var forøvrig innom websidene til Richards Microfit i dag (flere prosjekter i kø...), og de eksporterer uten begrensninger. De beskriver også hvordan de får dette til: De tolldeklarerer stokkene sne som Wooden sporting goods. Men jeg har inntrykk av at reglene for eksport praktiseres svært varierende ut fra hvor i USA selger holder til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...