Jump to content

Problemer med Spypoint viltkamera...


Beago

Recommended Posts

Hei

 

Har ett viltkamera av type Spypoint FL-A 4 MP. Dette har hengt ute i vinter men har tatt minimalt eller lik null bilder. Hver gang jeg er innom kameraet virker det tomt for strøm. Bruker bare Duracell batterier.

i går hang jeg det opp på reveåta mi, og reiste opp igjen i dag for å sjekke kameraet. Da var kameraet dødt, etter 1 døgn i 3 minusgrader. Så tok jeg av batterilokket å rulla på alle batteriene mens de sto i å da våkna kameraet igjen... Hadde vært masse dyr på åta i natt (ikke rev så det ut til desverre) men ingen bilder på kameraet hvilket betyr at det har dødd ganske fort.

 

Noen som har vært borti tilsvarende problem? Er det rett og slett noe feil med kameraet?

 

jeg var innom Jaktfall AS som jeg kjøpte det hos, fikk kjempeservice og fikk med meg nytt kamera med en gang som jeg kunne teste ut. Men ville gjerne prøve å finne ut hva som var galt med det gamle før jeg åpnet det nye. Derfor hører jeg om noen andre har vært borti problemet. Neste steg er nå å sjekke kameraet i morgen, er det samme problem da så setter jeg ut det nye og ser hvordan det oppfører seg i forhold :)

 

Desverre ser det ut som åta mi ligger ca 1,5m utenfor rekkevidden til kameraet også så jeg må muligens flytte åtet litt nærmere skogkanten... Men det var mye spor nærmere kameraet også så det skal ikke forklare hvorfor det ikke har tatt bilder...

Link to comment
Share on other sites

Hei, har ikke noe viltkamera, men har du prøvd andre batterier?

Jeg har veldig dårlig erfaring med duracell i nyere tid. Brukt i trådløs mus, nye batterier fra duracell varte 2 - 3 dager,

Energizer opptil en uke med samme aktivitetsnivå.

Prøv noen Litium batterier, eller vanlige fra Energizer.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Bruker for øyeblikket Spypoint IR 6 MP. Kjempe fornøyd med dette. Knallgode bilder natt og dag. Og strømforbruket er utrolig lavt. mellom 3 og 4000 bilder tatt mellom mai og november, uten batteri skift (billige batterier fra Jula). 346 bilder ble tatt mellom 18 november og 13 mars med samme type batterier. Var lange kuldeperioder. Helt nede i -32. Eneste problemet var at nattbildene på det kaldeste ble litt svake. Batteriene var rett og slett for kalde til å gi nok IR lys. Synd en ikke kan se hvor kaldt der er på bildene. Skal koble til bilbatteri nå, så da slipper jeg å tenke på at det går tom for strøm på ett års tid.

 

Skal laste opp noen bilder fra kamera mitt til uka.

 

En kamerat kjøpte Scoutguard kamera. Husker ikke modell, men han ga over 5000 for 2 stk. i fjor høst. Når det begynte å bli kaldt i begynnelsen av Oktober streiket begge to i løpet av 1 uke uten å ta ett eneste bilde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...