Jump to content

Elg og rådyrjakt i Oslo


osw

Recommended Posts

Oslo kommune v. Friluftsetaten har lagt ut sin årlige utlysning av jakta i Maridalen og Sørkedalen.

Søknadsskjema ligger på nett, friluftsetaten.oslo.kommune.no

jakta selv i Maridalen for noen år tilbake, kan anbefales ,lettvindt både før og etter arbeidstid. Prisen var heller ikke avskrekkende.

 

Morten.

Link to comment
Share on other sites

Det står her at man søker sammen som et jaktlag, og at jaktlaget må kunne dokumentere egnethet og erfaring, og ha en kompetent og erfaren leder. http://www.friluftsetaten.oslo.kommune. ... radyrjakt/

Noen som har lyst til å være med å lage jaktlag sammen med meg? Hva med deg Morten? Jeg bor i Oslo annenhver uke, jobber i Nydalen, og synes det høres genialt ut å smyge etter rådyra i Maridalen før jobb :D !

Link to comment
Share on other sites

Desverre Skaubjønn, har såpass mye jakt for tiden at kalender`n er full av røde kryss fra 10 Aug. til Jul.

Men det må da være nok konpetente folk her inne, fra distriktet til å fylle et lag.

Nydalen\Maridalen høres ut som en genistrek.Da jeg\vi søkte i 05 var det så få søkere at jeg kunne velge

terreng og hva jeg ønsket å jakte.Bodde dengang på Torshov og i fra jeg låste døra hjemme til jeg låste opp bommene i Maridalen tok det 15 min. :lol:

Om noen her i fra leier i Maridalen , må de gjerne ta kontakt for tips ang. terrengavsnitt, poster osv.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

"... Jaktlaget kan bestå av 2 til 5 personer..."

Da er vi Skaubjønn, Kirk og Krone til et rådyrlag. Skal ringe dem og høre om de vil ha et lag til elg og rådyr, eller om det er greit med bare et rådyrlag.

EDIT: Sakset fra siden til Oslo Kommune:

NB! Dersom flere kvalifiserte lag søker på jakta avgjøres "tildeling" ved loddtrekning mellom de best kvalifiserte jaktlagene. Samme jaktlag tildeles kun jakt i ett av områdene på enten elg eller rådyr.

v

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

"... Jaktlaget kan bestå av 2 til 5 personer..."

Da er vi Skaubjønn, Kirk og Krone til et rådyrlag. Skal ringe dem og høre om de vil ha et lag til elg og rådyr, eller om det er greit med bare et rådyrlag.

 

Står følgende i søknaden: "Samme jaktlag tildeles kun jakt i ett av områdene på enten elg eller rådyr."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...