Jump to content

Vinterjakt på Rype i Rogalandsområdet


Simdow

Recommended Posts

Du kan jo prøve dette terrenget, sør for Tonstad, viss du har lyst på en TUR. http://www.inatur.no/infopages/07/73/37 ... irdal.html

 

Jeg har vært der to ganger. En tur i november 09 og i desember i fjor. Har ikke sett rype på de turene, men har sett noe orrfugl og storfugl der. Det er bare på de høyeste toppene du kan regne med å finne ryper. Tror ikke de hekker der, men de kommer ned fra øvre sirdal hver vinter når det er mye snø. Det er bare en liten del av terrenget som er "rypeterreng", så du må ha litt flaks og treffe den riktige dagen.

 

Viss du er ivrig og ikke redd for å gå en dag uten å "produsere tommhylser" så er dette en mulighet.

 

Hunden din får nok prøvd seg litt på orrfugl og storfugl, men som jeg sa: Det blir en TUR.

Link to comment
Share on other sites

takk for tipset.. men man må være medlem av Flekkefjord jakt.. noe jeg ikke er..

Men får se nermere på det til høsten ! :)

Takk

Eller side medlem, tror det koster 50 kr. Men tviler på at det er ryper der uannsett, har ihvertfall ikke sett noen de gangen jeg har vært der. Men ett bra terreng ellers.

Link to comment
Share on other sites

takk for tipset.. men man må være medlem av Flekkefjord jakt.. noe jeg ikke er..

Men får se nermere på det til høsten ! :)

Takk

Eller side medlem, tror det koster 50 kr. Men tviler på at det er ryper der uannsett, har ihvertfall ikke sett noen de gangen jeg har vært der. Men ett bra terreng ellers.

 

åja, hvordan blir man sidemedlem?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...