Jump to content

Deltakelse Løpende elg


375 H-H

Recommended Posts

Var på grasåsen for å skyte løpende elg i dag.

må si jeg blir litt overasket når jeg ser deltaker antallet på et stevne som dette

det møtte opp 41 skyttere totalt !

syns ikke dette er noe å rope hurra for (dette var LM ) og finalen i grensecupen i østfold

 

hørte flere si at det hadde hvert dårlig oppslutning i de andre stevnene i cupen

ikke sikker på tallet men et av stevnene hadde 18 stk !

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at den andre serien på løpende var med å sette deltakerantallet ned. Når det var bare en løpende serie i hovedskytingen kunne man selv i jegerklassen være helt i toppen før finalen. Skal men henge med nå må det mye trening til....:). Selv syns jeg elgbaneskytingen er den ultimate skytingen for meg, den er veldig utfordrende, den krever mye konsentrasjon, og ikke minst...man slipper å vasse rundt i snø og minusgrader...he he.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De stevnene jeg har vært med på i år, har det vært bra deltakelse. Spesiellt stevnene under "hedmarks-karusellen".

 

Unntaket må vel være stevnet i Enebakk...der var det stusselig med folk gitt.

 

Er hedmarkingene mer ivrige elgbaneskyttere enn "resten" av norge?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg har og observert opp gjennom åra at det er mye mer folk på løpende i Hedmark foreksempel enn i Oslo gryta med omegn. Noen stevner i Østfold har og vært brukbare. Rakkestad og Østre Trøgstad. Det var så mange baner som ble lagt ned i 80-90 åra at jeg tror det er årsaken til litt laber intresse nå. Men, nå kommer det jo fler nyåpna baner så hvidt jeg vet, bla. Eidsberg og det hjelpr da noe. Ellers er jo Trøndelagskarusellen og Østerdalskarusellen noe for de som gidder og reise litt. Har vært der mange ganger og det er virkelig artig.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje om de som hadde mulighet til det i forhold til baneanlegg kunne arrangere jaktfelt og løpende elg samtidig? eller evt. finne på morsomme sidegrener i tillegg til løpende elg sånn som på figurjaktstevnene, hvor man bruker presskyting som oppvarming/tidtrøyte i tillegg til selve figurstien.

Hvis det er sånn at et løpende elgstevne er på kun 20 skudd så hadde nok ikke jeg vært interessert i å kjøre spesielt langt for å delta heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...