Jump to content

Håndkikkert <4000 kr


Jon Martin

Recommended Posts

Du bør beskrive mer bruks området, og hvilken storleik du vil ha på kikkerten. Er den en snerten lomme kikkert, en mellomstor 8x40 til vill reins jakt eller en lys sterk 8 x 56 til skumrings jakt på storvilt???????????.

 

Sjøl vil jeg frem heve Nikon Monarch serien som har masse forskjellige størrelser og forstørrelser fra 1990-4500 kr. Har sjøl en Nikon Monarch 8,5 x 56, som jeg bruker i dårlige lysforhold på hjortjakten, og ellers i året når jeg trenger kikkert da. Nikon Monarch er veldig mye kikkert for pengene!. Opticron er også er godt valg i mellom pris klassen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt den du linker til og solgte den etter relativt kort tid da den er litt ugrei å holde stille.. Kjøpte nå nylig en Victory 8x20 på XXL for 2.990 og denne er helt klart "brukbar". Japanphoto selger en Leica 8x20 BL til en ok pris. Nå har jeg ikke satt meg inn i forskjellen på BL og BR som er betydelig dyrere.

http://www.japanphoto.no/product/kikker ... 0-bl-sort/

 

Ellers kjøpte jeg en Swaro 8x30 fra et militært overskuddslager for 300 kroner, fikk Per Norbeck til å justere den for 400 kroner og voila; perfekt. Fantastisk kikkert for en latterlig pris, så det kan jo være et tips å kikke litt rundt etter slike for de som har muligheten..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...