Jump to content

bytte av kaliber 30-06 til 300wm


antonsen

Recommended Posts

hei..

 

har en mauser m98 30-06 som jeg har et 308 matchløp til som jeg vurderer og brotsje om til 300 win mag, saken er den at hvordan går jeg fram i forhold til han onkel blå ettersom rifla nå bilr 300wm å få det på kortet istede for 30-06? :?

sånn at jeg kan få kjøpt patroner til den liksom :P

Link to comment
Share on other sites

Da tar du turen innom onkel blå og forteller hva du skal gjøre....De sier da ok og at de må ha ett skriv fra børsemakeren om hva han har gjordt. Når de får det skrivet så leverer du inn gammelt kort og de lager nytt der det står 300winmag på kortet ditt.

 

Hvertfall det jeg gjorde da jeg fikk endret ett kort fra 30.06 til 308win i fjor. Samme løp bare det ble kortet i kammer og kamret om og montert. Måtte ikke søke da jeg hadde løpet fra før.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme erfaring som Winchester670. Men det er jo mulig andre politikammere er mer byråkratisk - likebehandling er som kjent ikke så vanlig i våpensaker!

 

En annen sak er at du ønsker å kamre om til 300 WM. Da må du sjekke hvor mye COL magasinet tillater. Min M/98 i 308 NM tillater knapt 82,5 mm - lengre patroner hekter i framkant magasin/materampe. Hvis du har 300 WM, kan du bli nødt til å sette kulene så dypt at du i praksis har en 308 NM (som er en MYE penere patron, like kraftig med kuler under 220 grs, og halvt norsk!).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...