Jump to content

Kappe løpet på en .22WMR?


Mads

Recommended Posts

Hei. Jeg bare lurer på en ting. er det lurt å kappe løpet før du gjenger og setter på lyddemper?

Blir det noe bedre presisjon, evt. hastighet av det? Og hvor langt mår du kappe det?

Er dette lurt eller er det det beste og la det være på 572mm?

 

Mvh.

Mads

Link to comment
Share on other sites

Du kommer neppe til å kappe noe 22 WMR-løp i det hele tatt, da jeg oppfatter deg som veldig vinglete. Når du leser dette, har du nok forfattet et tilnærmet likt spørsmål, men da om 17 HMR.

 

Bruk mer tid på å søke opp eksisterende tråder.

Ha en ellers fin dag!

Link to comment
Share on other sites

Det er lurt å kappe. Beste lengde for 22m er rundt 18"/45Cm.

 

Jeg har forsøkt å finne ut av dette selv, har du noen reelle data på dette, eller er det en egen teori?

Nok av info å finne om .22LR, men lite konkret om .22WMR og løpslengde..

 

 

Dette er for så vidt egen teori, mener å ha lest test på nettet tidliger, søkte litt nå men finner ingen tester eller dokumentasjon på dette. Men jeg finner mange som tenker det samme.

Link to comment
Share on other sites

Leste om en som kappet løpet sitt til 47cm og sliter med at kruttet ligger igjen i lyddemperen noe han tror var netopp pga han kappet løpet.

 

Har funnet masse krutt i lyddemper på 22LR med 55cm løp. Dette er et vanlig problem. Tror ikke forskjellen er stor på 40 eller 50cm pipe.

 

Har kappet 22LR pipa mi til 40cm. ingen kruttrester med den ammoen jeg bruker nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...