Jump to content

Utstopping av bever


johals

Recommended Posts

Hei

 

Viss jeg skyter en bever nå i vinter/vår, kan jeg slenge den i frysen, og la den ligge der til f.eks. sommeren, for å så få den til preparant til utstopping? Altså det er ok å fryse ting som skal utstoppes? Ev. andre ting jeg bør ta hensyn til?

 

John

Link to comment
Share on other sites

Men et spm. til ang. beveren. Hvor fort vokser den? Hvor lenge bruker den på å bli voksen? Hvor stor er en unge som er født i fjor nå, i forhold til en voksen bever? Vi har nå skutt to hunnbevere i samme hytte, og begge var rundt 15 kg(1m fra haletipp til hake). Vi lurer på om dette kan være fjorårsunger, ev. 2årsunger? Eller er det to familier?

 

John

Link to comment
Share on other sites

Pakk den inn i gråpapir eller aviser, ha på en plastsekk og hiv den i frysern. Går helt greit.

 

etter egene erfaringer så er det best å sløyfe gråpapiret/avispapiret og bare pakke det inn i en plastsekk , plastpose eller pose for frysing og klemme ut så mye luft som mulig og så teipe igjen. hvorfor sløyfe avispapiret er at det trekker til seg fuktigheten fra dyret/fugelen noe du vill bevare i skinnet.å grunn til å presse ut så mye luft som mulig er pga at luft gjør at ting frysetørker mye fortere. et annet godt tips til de som flår fugler selv er å fryse ned skinna i vann sånn at det blir en isblokk. da kan dem ligge så lenge de vill :D og de er like ferske og fine som da de ble frøset ned :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...