Jump to content

hvilket merke er dette??


Halvorsen

Recommended Posts

Raring, sånn har jeg ikke sett før... (hvilket ikke betyr noe som helst) Låseblikk med kongsberg-K, og har stått på en flintbørse engang (eller ikke?).. Resten kan være hva som helst... Er den laget for patron? Kan du ta noen bilder oven-og-bakfra, av kammer osv?

 

Artig med sære børser :D

Link to comment
Share on other sites

Den ser veldig hjemmelaget ut, som en kompis sa: "ser ut som en Snider, bare uten Snider!" Og det har helt rett i.

 

For meg ser det ut som en konstrukjson unnfanget av nøden, til bruk kun for at unslippe døden...

 

Ta vare på bestefars gamle skyter, den var morsom syns jeg. Men jeg tror ikke jeg ville anbefale bruk.

Link to comment
Share on other sites

Ser rimelig hjemmelaget ut, den patenten der.

Som nevnt lengre opp er det nok en flintlås som er konvertert til patron.

Sluttstykket, eller hva man skal kalle det, ser ut til å være hjemmelaget.

Ser man på løpet er det boret litt skjevt, så dette er nok utført av en hobbysmed, vil jeg tippe.

Artig sak uansett.

Link to comment
Share on other sites

Sånn konstruksjonsmessig så ser den faktisk litt gjennomtenkt ut - sluttstykket har rette sidevegger for å ligge støtt i "kassa" siden det ikke er hengslet som en snider, og det ser ut som at det er meningen man skal låse sluttstykket på plass med en reim som spennes rundt børsa?

 

Sveisingen av kassa mot pipa er det som ser skumlest ut, men det kan ha fungert - selv om en evt reimlåsing nok ikke kvalifiserer til at den har herjet i hurtigskytings-grener innen skytesporten!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...