Jump to content

På jakt etter børsemakar i Stavanger-området


Recommended Posts

Hei, folkens!

 

Eg ville berre høyre om det er nokon her som har ein god børsemakar å anbefale i Stavanger-området og omegn? Eg har ei Remington-rifle av litt eldre dato som eg skulle fått sett nokon kikkertsiktemontasjar på.

 

Eg har søkt litt rundt på Google og Gule Sider, samt spurt litt kjentfolk, men eg har ikkje funne fram til nokon så langt.

 

På førehand takk for alle svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Av erfaring vil jeg si: spander noen kroner på frakt og send børsa til en børsemaker med fagbrev. Har ikke prøvd nubben men etter det jeg har forstått sender han bare børsa videre.

 

Alm.no er det nok det nærmeste du kommer.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Hommersåk Våpen har ein børsemaker med fagbrev...

 

Ok - var ikke klar over dette. Har fått utført arbeid der i noen anledninger - noe har vært bra (kroning av løp) imens annet arbeid har vært dårlig: Justering av baser - ombygging til heldemper - kammring. Men dette er en del år siden nå - mulig slikt arbeid blir penere utført i dag.

Link to comment
Share on other sites

Å montere kikkert klarer vel 'alle'!?! Tror tilogmed en heismontør fikser den biffen ganske så greit! :wink:

Nubben på Bryne gjør en nøyaktig jobb når han monterer kikkert, men noe særlig mer en det fikser du ikke der!

Skal du i gang med større prosjekt så er nok Rafdal i Etne, Alm på Moi eller Ole B Vatland i Flekkefjord å anbefale!! :D

Link to comment
Share on other sites

Hei, alle saman, og takk for mange svar! :) Det verkar som om konklusjonen er at eg helst bør sende børsa til eit anerkjent våpenverksted i staden for å freiste å finne noko lokalt.

 

Å montere kikkert klarer vel 'alle'!?! Tror tilogmed en heismontør fikser den biffen ganske så greit! :wink:

Jau, det har du sikkert rett i, men her er det meir enn berre montering av kikkert som må gjerast. Montasjar skal setjast på, og sidan denne børsa aldri har vore ustyrt med kikkertsikte før så må festehol borast og gjengast opp i tillegg.

 

Eg har lagt litt pengar ned i å få denne børsa restaurert (det er snakk om eit lite familieklenodie), så eg ynskjer å få dette gjort skikkeleg sjølv om det måtte koste litt ekstra.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Send den til Alm!

Eller hvis du ikke vil sende holder Alms til på Moi, en times kjøretur fra Stavanger.

 

Turen opp er verdt det. Fin butikk og veldig god service.

Om de er billige eller ei vet jeg ikke, og egentlig bryr jeg meg ikke om det. De har levert veldig bra arbeid, til avtalt tid de gangene jeg har brukt dem.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...