Jump to content

Baser/ringer til Sako 85.


kammerr

Recommended Posts

Hei.

 

Har bestilt en Zeiss Conquest 4.5-14x50, som jeg da skal ha montert på en sako 85, kikkerten må ha 1" Ringer.

Det jeg da lurer på er om det er best å bare kjøpe ringer som man kan feste rett på den skinna som sitter på låskassa, eller er det lurt å kjøpe baser og ringer? om det var noen som kan komme med forslag til montasje hadde det vært fint, må vel ha en medium regner jeg med :)

 

Hilsen Kammerr

Link to comment
Share on other sites

Du sparet ett par kroner med å kjøpe Leupold Sako ringer. Disse gjør jobben, er pen og i stål.

Ring montasjene gir deg også litt større fleksibilitet på hvordan du kan montere kikkerten, men så fremt du ikke har ei kort kasse(223) oppnår du stort sett rett øyeavstand med alle sako og uorginale baser.

Jeg synes Sako opti-lock base og ring er klumpete.

Velger du Leupold ringer får du flat jern spor på stramme skruen på ringene. Men kanskje sako 85 har umbrako på låsekasseskruene også.

Hvis de har brukt hodet, er det kanskje samme dim. på opti-lock og?

 

Ellers så blir det nok å passe bra med medium ringer.

Hvis jeg skal si noe negativt om Leupold ringer, må det bli at de ruster litt lettere enn sako.

Men torx skruene på leupold er igjen litt bedre enn sako`s umbrako.

 

Liker du at skruer bruker samme dim. Så har opti-lock 2,5mm, det samme som justerings skruen til avtrekket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...