Jump to content

Erfaringer med RCBS PRO 2000?


tutigard

Recommended Posts

Vi skal en snartur over til Canada nå, og skal i den forbindelse kjøpe ny karusell presse (har nå en lee enkel presse).

Det blir (vist ingen har store motforestillinger her?) en RCBS pro 2000 index press. Dette er klippet fra nettsiden til den akutelle butikken jeg skal handle inn:

 

• Five stations automatic indexing for

with a load rate of approximately

600 rounds per hour • APS® priming

system • Case activated powder measure stops accidental spillage

• Quick change die plate

• Ability to change primer sizes

in less than a minute

Includes: • Uniflow Powder Measure

• APS strip loading tool • 32 empty APS strips

• Bullet tray • Empty brass bin • Loaded ammo bin

 

Hva annet bør jeg kjøpe til denne pressen når jeg først handler der?

Står følgende under som tileggesutstyr:

Accessory base plate not included CODE: 88882

88876 Tube priming conversion kit

88877 PRO 2000 Die plate

 

Er det noe mere jeg trenger/bør/bør-ikke å kjøpe?

Skal også kjøpe en digital vekt der.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ok. Jeg har da til nå hørt stort sett bare skryt om RCBS til nå, men ikke hørt noe om akkurat denne pressen, bare generelt.

Er det flere som er enig i at Dillon er et betydelig bedre valg en den som står skrevet i tråd nr.1 ?

Det blir kun rifle lading, første åra ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg melder min mening inn i klubben for dillon 550. Har kun 650 selv, men den brukes kun til småpatroner, lader alt av rifle på enstasjoner, og det er nok ikke lenge før visakortet får oppleve at jeg vil ha meg en 550 til rifle.

Link to comment
Share on other sites

hmm.. Det var da merkelig, var sikker på at denne pressen skulle være veldig bra. Ikke at jeg ikke tror dere, men hva er argumentet for å velge en dillon i steden for den jeg har skrevet over?

 

Kanskje jeg må lete opp en Dillon forhandler i Toronto området da?

Hvilken dillon presse tilsvarer den jeg har skrevet over sånn ca?

Link to comment
Share on other sites

Jeg melder min mening inn i klubben for dillon 550. Har kun 650 selv, men den brukes kun til småpatroner, lader alt av rifle på enstasjoner, og det er nok ikke lenge før visakortet får oppleve at jeg vil ha meg en 550 til rifle.

 

Hvorfør kjøpe 550 til rifle, når du har 650? 650 er jo rå på riflepatroner.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jeg har da til nå hørt stort sett bare skryt om RCBS til nå, men ikke hørt noe om akkurat denne pressen, bare generelt.

Er det flere som er enig i at Dillon er et betydelig bedre valg en den som står skrevet i tråd nr.1 ?

Det blir kun rifle lading, første åra ihvertfall.

RCBS Rock Cucker har vel fått mye skryt, men det er jo en stasjonspresser. De andre RCBS pressene har liksom ikke slått an her hjemme. En Dillon 550B er vel like kurant nå som da jeg kjøpe for 15-16år siden. På den har det blitt ladet fra 222Rem til 375HH uten problem, posen med små reservedeler som ble kjøpt samtidig er fortsatt uåpnet.

 

Det man kan trenge ekstra:

Tool head for hvert kaliber

Kruttmål for å slippe å bytte powderbar, ved skifte fra magnum-standar-mini

conversion set til kalibre med for skjellig hylse bunn

Powder funnel til hylsene uten om, har du conversion set til 308, trenger du bare funneler for å lade 358W 338F 7-08R 260R og 243W

Dillon hylsefett spray, utrolig drøy

Link to comment
Share on other sites

Har sett litt etter dillon forhandler i nærheten av der jeg skal, men ikke funnet noe enda :(

Vet jo det er mange i miljøet som bruker dillon, så slik sett hadde det kansje vært greit å gått for samme merke som flere andre har. Men har ikke mistet troen helt på den pro 2000 pressa enda heller.

 

Er det noen som har prøvd denne pressa?

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har en slik presse stående i ladeboden.

Har hatt den siden kom på markedet.

Har bare godord å si om den pressa etter å ha ladet mer enn 50000 patroner på den.

 

Det som jeg likte minst var APS systemet, bestil derfor : 88876 Tube priming conversion kit med en gang.

Trolig er det ikke noe problem å få tak i brukte hyseholderplater her hjemme. De er de samme som satt i modellen før "Ammomaster" og den er det mange som har :D

 

Å sammenligne den med en Dillon 550 er å være på bærtur.

Her må det skilles mellom turret presser og auto presser.

Dillon 650 er den det kan sammenlignes med.

Da ser du og at prisene er mer like.

Hvilken du velger er vel en motesak, i dag blåser det en "blå" vind over Norge, i dobbel forstand :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...