Jump to content

nytt løp til 202


Slakter;n

Recommended Posts

her er et spørsmål:

jeg har en sauer 202 med tyristubben jaktmatcskjefte.og en zeiss 2,5-10-50

tenkte å kjøpe et nytt løp i 6,5. 19 mm fra dfs.

det veier sikkert en del mer en orginalløpet.

hvor mye må jeg ant kappe det for komme under kravet til bruk på jaktfelt (jegerklasse)??

er ikke det 5 kg?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare kjøpe jaktfelt løpet til våpensmia på dokka? Det er 18mm og 62cm hvis jeg ikke husker helt feil. Det er ikke mye tynnere i muningen men selve løpsprofilen er mye slankere og du sparer mye vekt. pluss det er jo noen cm kortere allerede.

 

Ikke dyrt heller ca 3000kr mener jeg det var de skulle ha for det. Løpet er heym stål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Sauer 200, forgjenegeren til 202. Den har noe kraftigere kasse enn 202. Med Tyristubben laminat, S&L 17/630mm pipe fra Jakt&Friluft og Zeiss 3-12x56 veier den akkurat 5kg på vekta mi.

Den S&L pipa fra J&F går som tusan, men det gjør 18mm pipa fra Våpensmia også, og den er 1000kr billigere. Har du Svartor stokken fra Tyristubben er den vesentlig lettere enn laminatstokken, og da vil jeg tro du kommer greit under 5kg kravet med svartorstokken, Ø18 fra våpensmia og Zeiss`n på toppen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke valgt ei 15mm fluta pipe til jaktfelt. Dette er ei pipe beregnet for å få et så lett våpen som mulig.

17mm pipa flutet derimot har nok mer for seg til jaktfelt, men om fluting er verdt de ekstra kronene er jeg ikke sikker på... Det er jo greit med litt tyngde i ei jaktfeltrifle synes nå jeg, og da liker jeg å ha litt tyngde fremme.

Jeg ville gått får ei 18mm pipe fra Våpensmia hvis du skal ha ei ren jaktfelt pipe. Jeg bruker 17mm pipa mi til all skyting og jakt med 6,5, bytter bare stokken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...