Jump to content

Nye takter fra Ruger! M77 Hawkeye Predator .223 Rem.


Malle

Recommended Posts

Noen med ruger predator som kan gi en grei beskrivelse på åssen man kan vedlikeholde stokken??

 

Er det lakk som lønner seg?? Eller holder det med olje fra xxl?

 

Jeg forstår at noen er mye mer grundige enn andre, og noen har/tar seg mer tid enn andre til dette, men tenkte ikke for komplisert, men med greit resultat.

Har lyst at stokken skal beholde samme glans som den har originalt

Rifla har vært med en 4-5 turer ut i regn og snø, så tenkte det var på tide å smøre stokken litt.

Har ikke hatt rifla mer en ca 1 og et halvt år

 

 

Ellers må jeg tilføye at jeg er meget fornøyd med rifla (nå er jeg objektiv), har heller ikke hatt en eneste rustflekk med tanke på regn, sludd og snø, så det ser ut som galvaniseringa/elokseringa? beskytter bra.

På forhånd takk

 

 

M. Vronsky

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Som det skrives har Ruger ufortjent fått en synderlig behandling i Norge. Har brukt Ruger i mange år, 10/22 , No 1 , Hawkeye, og Mark -pistolen. Har i tillegg erfaring med padleåra og revolveren som tjenestevåpen på Svalbard.

 

Noe ''feil '' er det ved alle våpen, jamfør diverse tråder her på forumet. Enten de heter Sauer eller Tikka. Hawkeyen bør beddes og få justert avtrekket, men så har du en tvers gjennom solid bruksbørse.

For meg er også utseende og ''feeling '' viktig. Har en rustfri Hawkeye m laminat, da har du kom kombinert klassiske linjer og Mauser -mekanisme med moderne materialer.

 

Vil ellers anbefale interesserte å lese ''Ruger and hos guns''. En stor praktbok og en fantastisk historie om hvordan en i etterkrigstiden kunne slå seg opp og skape en bedrift.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...