Jump to content

40 S&W Koselading


jarex

Recommended Posts

Noen her som har noen fine "kose" ladninger til 40 S&W til 180 grains kuler, har per idag brukt noen Remington 180grain JHP kuler med 6.0Grain med N350 krutt og kan ikke se jeg er fornøyd med presisjon, vet ikke om det er kuler\ladning, meg eller pistolen det er noe galt med, Pistolen er en Glock 35 med godt tunet avtrekk ca 1,6kg har per idag kun skutt med orginal løpet men har nå skaffet meg ett Lone Wolf løp som er har porting på toppen der som sleiden er lettet, har enda ikke fått prøvd pistolen med dette løpet da skytebanen vår ikke tillater større enn 9mm og 38 special om vinteren da vi må stå inne og skyte.

 

Og for dere som vil henvise til ladeboken så har jeg utgave 3 og 6 pluss en del andre bøker, har fundert litt på den ladningen til 170 grains blykule til en 180 grains belagt kule, noen innspill på dette?

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å få til koseladninger med N350 i .40s&w. Det funker best i max ladninger. Går du for mye ned på ladninga ender du bare opp med en masse uforbrendt krutt i mekanismen. N340 funker bedre, Som nevnt ovenfor, N320 går også meget bra. Fyller ikke så meget i hylsa, så pass på dobbeltladniger. Men det går å få meget snille ladninger.

 

Men her er rosinen i pølsa. Vi eksperimenterte en del frem og tilbake med N330 en gang.

Kom fram til 5,5grn, N330 bak 180 Frontier satt til 29,5mm. En i klubben kronet fra 1012 til 1015 ft/sec. jamne og presise? joa, moa. I min egen målte de 990 til 1000 ft/sec.

 

Fraskriver meg selvfølgelig et hvert annsvar for missbruk av data, så ikke skjyld på meg hvis det går i dass :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hva med fks 4.0grain med N320 til en 180 grain kule og COL 28,6? dette burde vel gi koslig og fin ladning, ser de står i VV sin tabell.

 

spm er vel bare om den klarer og kaste ut hylsene ifra glocken igjen da jeg har en modell med lenger sleide og porta løp, evt om ikke N320 kruttet er noen suksess kan jeg jo bruke det til 9mm ladning har hørt N320 går meget bra der :)

Link to comment
Share on other sites

Dobbel ladning er ikke noe problem her da jeg sitter og fyller hylsene manuelt fra ett RCBS uniflow kruttmål, og da er det fint om hylsene ikke blir helt fulle fordi da er det lett att man søler utav noe krutt, merka dette da jeg ladet 9mm med N350 krutt 6,5 Grain var ikke mye som skulle til før det ramla ett eller to korn utav hylsene :cry:

 

For dere som måtte lure så står den ladningen om 9mm i Ladeboken utgave 6 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Driver å holder på å lade .40 S&W til min tanfoglio limited custom.

Men sliter med å få den til å slå sleden nok tilbake til å kaste ut hylsene og dra fram en ny kule.

 

Er ny i dette, og søker derfor litt ekspert hjelp.

 

3 forskjellige ladninger som jeg har testet idag:

1: Winchester Hylser -> 5.0grain Vihtavuori N340 -> 30,70mm lende -> 200grain Frontier RNFP = 5 av 10 hylser ble kastet ut. resten kilte seg i utkaster.

2: Winchester Hylser -> 5.0grain Vihtavuori N340 -> 31,90mm lende -> 200grain Frontier RNFP = 1 av 10 hylser ble kastet ut. resten kilte seg i utkaster.

3: Winchester Hylser -> 4.5grain Vihtavuori N340 -> 29,50mm lende -> 200grain Frontier RNFP = 0 av 10 hylser ble kastet ut.

 

Nr. 3 fant jeg her http://www.frontierbullets.co.za/cmj_2.htm Det ble brukt N320 hos Frontier, men jeg hadde bare N340. Økte derfor ladningen litt. Men dette var det som fungerte dårligst

 

Har nå ladet opp og skal teste senere:

4: Winchester Hylser -> 5.2grain Vihtavuori N340 -> 30,00mm lende -> 200grain Frontier RNFP = 10 av 10 fungerte. men alt for lite rekyl. mindre enn 9mm.

5: Winchester Hylser -> 5.4grain Vihtavuori N340 -> 31,00mm lende -> 200grain Frontier RNFP = 10 av 10 fungerte. men alt for lite rekyl. mindre enn 9mm.

6: Winchester Hylser -> 5.6grain Vihtavuori N340 -> 31,00mm lende -> 200grain Frontier RNFP = 10 av 10 fungerte. men alt for lite rekyl. mindre enn 9mm.

7: Winchester Hylser -> 5.6grain Vihtavuori N340 -> 30,00mm lende -> 200grain Frontier RNFP = 10 av 10 fungerte. men alt for lite rekyl. mindre enn 9mm.

Noen som kan komme med andre forslag?

 

Ladepresse er Dillon XL 650

 

mvh

Lasse

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

har tanfoglio custom gk, lader 5,5grain n320 med totallengde 30,5mm. funksjonerer veldig bra, holder major i 20minus, så er nok frisk ladning på sommeren, lest flere steder att folk bruker n320 med ladninger mellom 5-5,5 grain, med lengder rundt 29-30,5-.

180grains kuler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Drar opp denne tråden igjen da jeg har fått testet litt

 

Begynte på 3,5 grain med N320 såvidt den kasta ut hylsa ifra der gikk jeg oppover til jeg endte på 4.8 Grain bak en 180grain HP kule med COL på 28.5mm

 

Hvordan syntes dere dette høres ut?

Link to comment
Share on other sites

Ladningen høres fin ut den, har du testet hastighet ? jeg kjører C.O.L. 29 med frontierkuler, og har litt friskere mengde krutt, glocken min leverer da disse men en factor på 181.

Har desverre ikke fått testet hastigheter enda da utebanen til min pistolklubb ikke har åpnet enda..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...