Jump to content

Mårfangst tips ønskes


sortebill

Recommended Posts

Et par tips: Hvis du gidder å bry deg om å lese litt i de trådene som noen har så vært så vennlige å linka til, så vil du finne ut at svara på spørsmåla dine finnes, de finnes faktisk ganske mange ganger! Det er også normal skikk og bruk å lete litt selv før man spør! Og hvis du alikevel må spørre kan det være ok å bruke en av de trådene som allerede finnes om emnet! Forøvrig velkommen til forumet og lykke til med fangsten!

Link to comment
Share on other sites

Hadde svaret vært så enkelt som at felle A er best og du bør bruke åte B så skulle jeg svart. Problemet er at det ikke finnes noe enkelt svar om dette. Mårfangst er litt mer komplisert enn 2+2=4! Det er mange faktorer som spiller inn. Så hvis du virkelig er interessert i å lære noe om dette er det ingen vei utenom å bruke litt tid på å lese, vil i all beskjedenhet anbefale abctråden som jeg har brukt en god del tid på med tanke på slike som deg!

Link to comment
Share on other sites

nå er det ikke mye som ikke er omtalt i tidligere tråder så det må vel kunne gå ann å starte på nytt av å til :?

 

punkt nr 1 er å finne mårspor! sett fellene i tette voksne granfelt, daler, under bratte fjell fx. litt der måren MÅ gå for å komme fram. tett skog er trygt for mår når det er snø.. sett fella litt ovenfor der måren går. lukta går ofte nedover om natta&vinteren. bruk anis og honning så fanger du bare mår. kamufler fella litt med granbar og ikke gjør det vanskelig for måren å klatre opp te fella. og sett fella der ikke er for mye folk som ferdes!

lykke til 8)

Link to comment
Share on other sites

jeg skal til å lage noen kasser til coniber 160.. de må ca være 22 cm invendig mål.. kan jeg bruke forskaling plater som jeg ripper ned. 8 tomms bord holder jo ikke. eller gir forskaling plate fra seg får mye lim lukt, siden det er en plate som er limt sammen lag på lag.

 

kansje noen har noe svar på det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...