Jump to content

max patronlengde i min Tikka T3 SS .223


EilertseN

Recommended Posts

Hva med å ta seg "bryet" med å lese LADEBOKEN? For din egen sikkerhets skyld? Alt for mange som kaster seg ut i ladeverden, av ulike grunner. De "låner" ladninger på kruttt, totallengder, friflukter og ser ingen forskjell på butte eller spisse kuler. Skytterlagskrutt er aller best da det er billigst.....lottvariasjoner som igjen gir forskjellige trykk m.m er visst et land i Afrika???

 

Selvsagt er det mange entusiaster som svarer villig på slike spørsmål uten tanke, eller forståelse på hva som faktisk KAN skje.

Mulig jeg stikker hodet inn i et vepsebol, men får det bedret sikkerheten, skal jeg tåle det!

 

God jul....appropo det...ønsk deg Ladeboken i julegave! Kan være den beste gaven du får!

Link to comment
Share on other sites

Målte max lengda i rifla til brodern. Med v-max 40grs. kule. Max lengde er 57.9mm.Laget patronene i 56mm, friflukt på ca. 1.9mm bør vel være ok ? Altså ved litt hjelp fra .223 guruen her på forumet Kjell Olav kom jeg på følgende førstelading på vmax til .223.

 

Vmax 40grs.

N-133: 24.1grs.

Hette: Winchester

hylse:winchester

COL: 56mm.

 

Gleder meg til testskyting:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...