Jump to content

S&B Zenith 3-12x50


Toby

Recommended Posts

Er det noen som har en S&B Zenith 3-12x50 montert på en Sako 75/85 (vanlig hunter pipe ikke varmint) med LAVE 30mm Optilock montasjer?

Etter det jeg kan skjønne utifra tabellen til Sako så burde jeg ha 5mm klaring på objektivet, er det nok til å sette på Butler Creeken?

Takknemlig for svar før jeg bestilller ringene :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hørte fra en som hadde samme kikkertsikte på en L691 med xtra lav ring/base. Han sa at han hadde ca 2mm å gå på over den tjukkeste delene av løpet og ca 4mm ellers? Synes dere at de ville også funke med 75'en? Jeg tenker også på hylseutkast og muligheten at den slår i siktet?

Link to comment
Share on other sites

Obs. Ser ut til at det gikk litt fort tidligere, beklager. Høyden er fra bunn av base til senter ring, ikke topp av kasse. Mener å huske at den Zenith'en er 58mm på obj.stykket. 58:2=29mm. Ekstra lav er oppgitt til 30,5mm ved 30mm. rør. Blir ikke mye å gå på(kammerdelen) Zenith'en har også mye lengre objektiv del enn Victory 2,5-10x50 som jeg bruker nå. Ble lei av å måtte skjære av materiale fra Butler Creek beskytteren i underkant for å gå klar med ekstra lav. En form for kolbeforhøyer er nødvendig uansett syns jeg. Ang. utkast tror jeg ikke det er noe problem. Finns mange 75 Sakoer m. 30mm rør i skytterlaget, har ikke hørt noe. Med lavest mulig mont. og siktet mont. langt tilbake(Sidejusteringen)+lange magnumhylser kan kansje dette skje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...