Jump to content

Har Fair kombi(6,5x55) bra pressisjon?


therealhunter

Recommended Posts

Jeg vurderer å anskaffe meg en kombi og har kommet over noen Fair kombivåpen. Spørsmålet mitt er om dette er et våpen der rifleløpet holder mål. Setter ikke så alt for store krav til pressisjonen men den bør være samlinger med 3 skudd på under 50mm på 100m med tanke på at jeg utenom å jakte rådyr blir å jakte en del sel, sjøfugl, skogsfugl og hare med våpenet.

 

Takker på forhånd for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en fair kombi kal 7-57R. Beste kombien jeg har hatt. Kompakt, slank og smekker. Rifla skøyt samlinger på rundt 30 mm på 100 meter, selvfølgelig med god pause mellom skuddene. Når rifla var skutt inn på 100 meter gikk også hagla perfekt på 25 meter. Dette testa jeg på store pappskiver og målte sentrum av haglesvermen akkurat der jeg sikta på 25 meter. Dette trenger ikke stemme på alle kombier så har du sjansen til å prøve den før handel ville jeg gjort det, evnt heve kjøpet om samskyting av rifle/hagle ikke stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Har en FAIR i 7x57r/20. Veldig godt fornøyd, selv om den ideelt skulle hatt autosikring og rifleavtrekk på bakerste avtrekker.

 

Som det er nevnt her klatrer andreskuddet betydelig, og jeg synes å merke at den er svært sensitiv for temperatursvingninger i lufta også. Ikke hatt tid til å bli skikkelig kjent med den ennå, men så langt virker det å kunne bli en god venn!

Link to comment
Share on other sites

Fair kombi`n som jeg har går veldig godt. Cal 20/76- 7x57r. Bruker hjemmeladd 139grain Hornady interbond. Samskyter med hagleløpet, men jeg har kikkerten så lavt at jeg kun har passe plass til tommelen når jeg åpner topleveren. Tror det har litt å si for samskytinga. Kikkert 1-4 x 24 #4 og dot i Leopold QR montasje.

Har også justerbar kolbekam for rask og lik montering hver gang.

 

Lykke til med Fair. :D

mvh

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...