Jump to content

Schultz & Larsen HardCore TMD 45 og A-Tec CTM 4 lyddemper


revjeger

Recommended Posts

hallo, veldig fersk i dette her med lyddemper så tenkte jeg skulle høre med dere. ser det er en del tråder om lyddemper men, tenkte jeg kunne lage en ny, litt lettere å komme inn i det da..

 

 

driver å skal kjøpe meg en browning x-bolt i 308 win, også kan jeg få med demper på kjøpt også lurte jeg på om jeg kan sette på den Schultz & Larsen lyddemper - modell HardCore TMD 45 som er gjenget i 14x1.5 ? får med den demperern for har ikke akkurat så veldig mye penger nå, men i etter tid. kan jeg da kjøpe en A-Tec CTM 4 lyddemper i 14x1.5 som jeg bare kan sette på ? for eksempel. men trenger den bare å være 15x1.5 så passer dem på løpet ? :)

 

 

Håper på svar.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge begge demperne er gjenget i samme mål, er det uproblematisk å bruke to forskjellige dempere på samme våpen. Du må sannsynligvis (helt sikkert...) skyte inn rifla på nytt etter bytte av demper. Et lite tips, jeg er ganske sikker på at TMD 45 bruker forskjellig bakstykker etter hvilke kalibergruppe du ønsker å benytte med demperen. Med A-Tec, trenger du bare å bekymre deg om utgangsdiameteren (som gjerne kan være av større kalibergruppe enn du faktisk bruker) Jeg bruker 6,5 på en < 30-demper fra A-tec, som funker som snus (i bytte mot en mikroskopisk reduksjon av demping)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...