Jump to content

CZ 75 SP-01 Shadow - forbedre DA-avtrekket


Bjørnar

Recommended Posts

Hei Bjørnar,

 

ei Wolff fjør i 15 lbs. er helt toppers!

http://www.gunsprings.com/Semi-Auto%20P ... /dID91#838" target="_blank

 

Om du vil ha enda bedre DA bytter du hanen til konkurranse typen, og filer ned litt på sear.

Da får du kortere og lettere kryp på DA :)

Selve "dødgangen" på avtrekkeren får du desverre ikke bort før du evt. setter inn SA avtrekker.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var ny competition hammer installert og 15 lbs fjær byttet.

 

Fjærbytte var raskt og enkelt, og jeg kunne merke at DA-avtrekket ble tydlig lettere, og virket mer jevnt. Dette er noe jeg sterkt anbefaler for alle som ønsker seg bedre DA-avtrekk.

 

Installere hammeren var mer krevende, men med litt fikling så gikk det veldig greit. Etter noe småjusteringer fungerte også sikringen som den skulle. Competition hammeren syntes jeg gav et bedre SA-avtrekk, men ingen merkbar endring på DA-avtrekket. Krypet ble mye bedre. Jeg syntes faktisk at DA-avtrekket ble litt tyngre i begynnelsen av avtrekksbevegelsen, men jeg mistenker dette kan komme av at hammeren er helt ny. Jeg får heller vurdere det endelige resultatet etter ca 1000-1500 smell. Hadde jeg ikke skutt i production så kunne man sikkert gjort mer med avtrekket, men men..

 

Har ikke fått prøveskutt enda da jeg er på familiebesøk hos mor og far i jula. Gleder meg å komme hjem til uka og få prøveskutt pangen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...