Jump to content

Gordon setter pisser inne


innflytter

Recommended Posts

Min 9 år gamle GS hann har begynt å pisse inne, det startet i buret på dagtid etter 3-4 timer alene, nå kan det skje etter 5 min, både buret å gulvet (flis) vaskes grundig hver gang. I den senere tid har han begynt å pisse når vi er i samme rom bikkja er tydelig skamfull etter å ha gjort det. Den har vert hos dyrlegen det var ikke funnet noe galt med hunden.

 

Har noen andre opplevd det samme event. funnet en løsning

 

Roar S

Link to comment
Share on other sites

Vår 9 år gamle vizla gjorde akkurat samme for en måneds tid siden og reagerte akkurat lik din. Men både vi og dyrlegen trudde det kunne være en livmorsbetennelse. Opplevd det før og da starte dem tisse sånn fordi det gjør vondt og kan brått presse på. Men blodprøvene denne gang viste at det var ikke det så da trudde vi det var en urinveisinfeksjon isteden og etter 2 dager på antibiotika så slutta ho tisse inne. Men antar det er noe annet i ditt tilfelle siden jeg regne med dyrlegen din må ha utelukket det siden dere ikke kom frem til noe.

 

Ps!! Så det var en hann først nå så skjønne det ikke var snakk om livmorbetennelse da;)

Link to comment
Share on other sites

Hei. Hadde et lignende tilfelle med en hund jeg hadde, og veterinæren fant ikke noe proble - var en hann d å. Men jeg sa til han at det kunne skje etter bare kort tid at vi hadde vært ute, og at han ikke hadde gjort lignende før. <>Prøv å legg merke til mengden som kommer ut? <> Videre så fant vi begge ut at det kunne være et eller annet, så jeg fikk med en boks med antibiotika og steroider - og etter et par dager var problemet borte. Kuttet ut steroidene med en gang - og antibiotikaen etter endt kur - som vetten sa... Siden da var det ikke noe slike "uvaner". I ettertid så har jeg hørt om at det kan ha vært urinstein - men vet ikke noe sikkert...

Link to comment
Share on other sites

Hva sjekket dyrlegen? Blod- og urinprøver?

 

Jeg tenker urinveisinfeksjon, prostatitt, diabetes, kreft. Sistnevnte fikk ene bikkja mi med tissing til alle tider og i store mengder. Prøver ble tatt for urinveisinfeksjon og diabetes men med negativt resultat. De fant en diger svulst (15 cm i diameter) hengende i blæreveggen når de åpnet henne. Seintvoksende heldigvis og bikkja levde i 6 år etter at hun ble operert.

Link to comment
Share on other sites

Forstørret prostata kan gi tisseproblemer - det med blod i urinen kan ha med både det å gjøre samt steindannelse i urinblæren. Et for som ikke inneholder så mye salter kan hjelpe på det - finnes spesialfor å få tak i hos veterinær. Pass på å få i hunden din nok å drikke - det holder urinveiene friske og frie for stein.

 

Hunden din er jo godt voksen så fysikken endrer seg med alderen. Spesialfor og god oppfølging vil hjelpe - det vil sikkert ta litt tid før du ser endringene som foret medfører.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...