Jump to content

Feit rev krysser veien midt på dagen...


rypoman

Recommended Posts

Hei,

 

vi kjørte nesten på en rødrev like ved huset vårt i dag, på en gammel traktorvei. Kl14, og den var feit og frisk. Kom fra der bondenaboen min dumpet slakteavfallet sitt for ikke så lenge siden. Når jeg først har sett den der, synes dere det er en god ide å ta seg en tur dit på dagtid, med hagla klart? Må jo komme temmelig tett innpå da, men jeg ble veldig gira da jeg så monsteret...

 

Jeg er forresten usikker på om alt av reverelaterte post skal inn i den store tråden, men da finner jeg jo i så fall aldri igjen det jeg lurer på. :)

 

Rypoman!

Link to comment
Share on other sites

Sikkert ikke dumt å følge ekstra godt med framover. Hvis "føreforholdene" hos deg er gode, altså at det går an å ta seg fram forholdsvis lydløst, kan det jo være en idè å prøve litt smygjakt. Men jeg har vel mer tro på postering hvis du finner ei mye brukt rute, eventuelt med lokking.

 

Uansett er revjakt spennende, og jeg håper du får has på en rev eller tre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er gira, men har dessverre ikke fått tid ennå. :( Forholdene der er perfekte, postering på et rasoverbygg kun 10-12m luftlinje unna er mulig, samt i skogen rundt omkring med veldig bra utsikt nedover til der reven kom fra. Smygjakt er mulig, men jo mer jeg tenker på det jo mer synes jeg at terrenget er for vanskelig. Jeg har det i bakhodet, og skal rapportere om det blir noe på meg her! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...