Jump to content

baikal O/U, er alle løpsett like?


Ole_Netland

Recommended Posts

kanskje ikke så godt formulert overskrift.

 

Men, det er jo kjent at en ikke kan kjøpe en baikal kombi for så å kjøpe ett ekstra løpsett med dobbel hagle. Men er alle O/U fra baikal like når det gjelder hagle? dvs, dersom jeg kjøper en nye baikal O/U i dag, og så enten får tak i et ekstra løpsett eller kjøper en gammel stygg baikal og slakter denne til fordel for løpa, vil de da passe? tenker da feks på å få bygget om ene eller begge hagle løpa til rifleløp... eller er de forskjellige bailal modellene så forskjellige at slikt ikke går?

 

Ja, jeg vet det kan være noe utfordringer der i forhold til tennstift.

Link to comment
Share on other sites

kanskje ikke så godt formulert overskrift.

 

Men, det er jo kjent at en ikke kan kjøpe en baikal kombi for så å kjøpe ett ekstra løpsett med dobbel hagle.

 

Det er mulig at jeg og Gresvig er helt på jordet da, for så vidt jeg vet er ikke dette noe problem.

Jeg fikk også nylig pris fra Gresvig på å levere ferdig tilpasset hagleløpsett til en IZH-94 (Taiga).

De kunne imidlertid ikke levere løp med løse choker :cry: men det er mulig å få rett avtrekker-rekkefølge hvis man åpner et 1/1-1/2 løpsett til 1/4-1/2 feks.

 

Alternativet til å selge kombien var på få tilpasset O/U hagleløpsett, men så ble kombien plutselig solgt....

Link to comment
Share on other sites

hmm.. okay, for mener at da jeg hadde baikal kombi her for en del år siden så var det ikke mulig å kjøpe dobbelt hagle løp til denne. men kan være som du sier at det går å tilpasse ett løpsett.

 

Jeg tenkte her på å kjøpe en ny o/u med enkel avtrekker, ejektor og slikt ala denne http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=10102&prodid=5838 og så få tak i en gammle o/u hagle hvor jeg tar vare på løpet og får mekanismen destruert, og så få satt inn feks løp i 45-70gov eller noe annet artige lavtrykks patroner i ett eller begge hagleløpa.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg vet er alle baskylene til O/U våpnene like, med unntak av mindre tennstift ol. på rifleutgavene.

Baikal har vist nok en O/U 45-70... http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=15051

 

Jeg har hørt... at det ikke er mulig å montere et kombiløpsett på en baikal haglebaskyle. Det burde i så fall være det samme med dobbeltrifle og hagle. Slik at du kjøper dobbeltrifla og tilpasser nytt hagleløpsett til den, men prisen blir jo annerledes enn det du hadde tenkt da.

Om dette skal være pga størrelsen på tennstift eller hva vet ikke jeg, men det må du spørre noen som andre om.

Jeg ser jo at noen har bygget om enkeltløperen til Baikal til 45-70 så det er tydeligvis mulig/forsvarlig?

 

Han jeg snakka med hos Gresvig syntes det var rart at ikke flere fikk tilpassa hagleløp til kombien, men når folka i "butikken" forteller at du må kjøpe Finn Classic for å få til dette så tror vel folk på det....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...