Jump to content

.416 Barret


Svein Lerbrekk

Recommended Posts

  • 1 month later...

Synes virkelig at det trengs mere informasjon rundt dette relativt "ubrukelige" kalibret. Spesielt låskasser er av interesse. Her trengs det linker, bilder og annet snaks.

 

Hvordan er det med eksporten av slike kasser fra andre siden av dammen disse tider?

Link to comment
Share on other sites

Hvor lett er det å få tak i kuler til 416 Barret?

 

 

De 400grainerne er det tombola for hos Barret. Videre kan man lese på nettsidene Deres at produksjonen først og fremst går til det militære. Dessuten råder det vistnok usikkerhet rundt den faktiske etterspørselen av slike kuler til sivilt bruk.

 

Les mer på :http://www.barrettrifles.com/ og da spesielt dette fora: http://www.barrettrifles.com/DiscussionForum_YAF/default.aspx?g=topics&f=14

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig ville da heller satset på ett kaliber der man fikk tak i kuler :wink: . Vil man ha noe med "plenty punch" og forholdsvis gode langholdsegenskaper så er jo 500 A-square ett godt alternativ, etter min mening. Hvis du får børsemakeren til å lage lang nok friflukt til de lange .50 kulene så er dette noe som vil fungere. Er jo ikke forbudt kaliber heller, selv om det er 50 kal. Hvis du ikke bygger børsa for tung så har du børse til Afrika-jakt også :)

 

Finnes jo mye annet som er langt mer praktisk også men dette er jo en mulighet......som er mer praktisk enn f.eks 408 Cheytac og 416 Barret.

 

Just my 5 cent!

Link to comment
Share on other sites

Er man sugen på kalibret synes ikke jeg at tidvis mangelfull tilgang på "orginalkuler" skal bremse ervervelsen. Det finnes andre kulealternativer i 416-kalibret, men ikke med Bc tilnærmet 1 selvfølgelig. Hva gjør man så? Jo, da får man vente til tilgangen blir bedre. Tar det for lang tid kan man få noen andre til å lage dem . Funker ikke det får man starte opp kuleproduksjon selv.

 

Ingen skal kunne si at ikke denne gutten er løsningsorientert

Dessuten har'n så fryktelig lyst på en slik nett liten sak :D

Link to comment
Share on other sites

En liten formiddagsøkt, og du har funnet noen i Norge som dreier kulene du trenger. BC i toppklasse. Billig? Njaii...

 

 

 

Prisen ligger vel helt i andre enden av skalaen skulle jeg formene. Løpet blir vel temmelig fort slitent og. Men så er det vel heller ikke kalibret for de store mengdetreningene. Alt i alt er vel ulempene mange ved dette valget, men slike kameler er for og svelges :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
En liten formiddagsøkt, og du har funnet noen i Norge som dreier kulene du trenger. BC i toppklasse. Billig? Njaii...

 

 

 

Prisen ligger vel helt i andre enden av skalaen skulle jeg formene. Løpet blir vel temmelig fort slitent og. Men så er det vel heller ikke kalibret for de store mengdetreningene. Alt i alt er vel ulempene mange ved dette valget, men slike kameler er for og svelges :wink:

 

 

Kuler ser ikke ut til å være problemet faktisk.

 

Både Barrett's "egenproduserte", "Lutz Møllers" og kuler fra "her på berget" ser ut til å havne mellom 15-20 Kr

 

Slike priser synes jeg ikke er ille.

 

 

 

Tennhetter derimot kommer seg fort på 2,50,-til 3,00,- pr. stk :shock:

 

 

Hva hylsene koster aner jeg ikke. Det jeg vet er at disse må kjøpes hos auksjoner eller direkte hos Barrett. Problemet er at hylsene ikke blir tilgjengelig før tidligst medio februar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...