Jump to content

Drivjakt i Tsjekkia


Krieghoff Optima

Recommended Posts

  • 3 months later...

Har også planer om drivjakt i Tsjekkia. Vært invitert 2 ganger på det de kaller avskytning, men ikke kunnet reise. Er gift med ei fra vest i Tsjekkia og har vært med en kompis av henne på grisejakt flere ganger. Har ikke skutt gris ennå, da jeg for det meste har vært der på sommeren. Etter 1. aaugust åpner jakten på voksne dyr, men de skyter lite purker. Har kun skutt en rådyrbukk, men får lov å skyte Sika, rådyr skogshjort, muflon og villsvin avhengig av når på året jeg er der. Karakteriserer meg selv som svært heldig...Satser på avskytning til høsten:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Reiser til Tsjekkia Torsdag den 18 nov. Dette er årets høydepunkt hvert eneste år, gleder meg som en unge! :)

Reiser med Blaser R93 i 6,5x55 med 60stk ferdigrulla Oryx.

Bilder kommer :)

 

 

Hvordan gikk det med jakten :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hunters video har en film fra Tsjekkia, råbukk, en diger sika hjort, då hjort og veldig bra en klapp jakt på fasan . Litt ukjent jaktland, men en av de gamle kronjuvelene i Dobbelt keisersømmet, deler av jakten på Frantz Ferdinands gamle gods der. Ser ut som dyr jakt de har der, men mye vilt og bra tradisjoner som er verdt å ta vare på .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...