Jump to content

canada boots


palle

Recommended Posts

Jeg har ett par som ligner fælt på de du linker til.Synes dette er knallstøvler til postering på vinteren,bruker de også på isen når jeg pilker.

 

Mye varmere enn de vanlige goretex jaktstøvlene,men ikke så gode å gå langt i.Men når det er snakk om postering så spiller jo det ingen trille.

Link to comment
Share on other sites

Sorel og Kamik i det øvre prissjiktet fungerer virkelig bra. Bare pass på at du ikke går deg svett på beina på vei ut. Da er du kald på et blunk. Bytte sokker ofte er lurt! Tørre, frotterte ullsokker er tingen.

 

Obs! Både Sorel og Kamik har billige modeller. Disse fungerer ikke så bra. Husk at du får hva du betaler for. Det finnes ikke sko til 799,- som leverer som sko til 2.000,- eller mer. Aksepter dette som faktum, eller bli kald og våt...

Link to comment
Share on other sites

Det er mye som fungerer, kommer helt an på hva som er viktig for deg. Skal du ha gå frem til post med de, eller kan du ha noe i sekken? Har selv et par Sorell Bear mener jeg de heter, og de er både for varme å gåi ved temp over -15 og det sitter rimelig løst rundt foten. Fordelen er at jeg kan ta ut filt inner støvel og tre de utenpå vanlig tursko å vade frem i snøen da de når til rett under kneet.

Hvis du ikke er nøe på utseende så gjør forsvarets fotposer en god jobb dersom du ikke er alt er våt i inner støvelen din.

Før du brenner av kroner på det som kan være et marginalt behov så kan det være greit å prøve ut et par gratis løsninger,

1. få luft\avstand mellom føttene og underlaget ( alt fra ei finerplate til et sitteunderlag virker)

2. Flaske med varmt vann mellom beina, hyssing rundt livet og rundt kork så du kan bytte stilling uten at den forsvinner, og grei kontakt mot innsiden av låret der hovedpuls åren går. ( Den gir deg god komfort minst en god time eller to.

3.Kjemisk handvarmer(eller de små boksene med brennbart i) plassert som flaska i 2, men ikke med hudkontakt da noen av de er vel varme.

Ha store nok støvler til at du ikke er i kontakt med skinnet, stillestående luft i støvelen isolerer og leder ikke varmen fra foten din og rett ned i bakken.

 

f

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...