Jump to content

Spørsmål rundt Rem 870


Kåre1983

Recommended Posts

Har noen spørsmål rundt min Remington 870 Ekspress

 

1 hva er egentlig "Ekspress" ?

 

2 det står 12/76 på løpet/kassa, har jeg forstått det rett at jeg kan skyte 12/70 ammo med den ?

 

3 til jakt er det 1 skudd i løpet og ett skudd i tuben, ikke 0 skudd i løpet og 2 skudd i tuben ?

 

4 ved f.eks leirdue skyting kan jeg da fylle hele hagla med skudd eller er det fremdeles 1+1 ?

 

5 er justerbare choke'er noe å bruke penger på, eller holder det lenge med den choken som fulgte med børsa ?

 

 

(og dersom 1+1 skudd kun gjelder ved jakt)

 

har forstått det slik at dersom jeg vil ha på en magasin forlenger så må jeg ta bort "gropene" i tuben hvordan gjør jeg dette uten å ødlegge børsa ?

 

på forrhånd takk. Og beklager om dette har blitt svart på ørten ganger tidligere

Link to comment
Share on other sites

1- ekspress betyr "billigutgave"-

 

2-Ja.

 

3-Maks to skudd på jakt. altså, er det plass til tre kan du bli straffes for det.

 

4-Kommer an på banens selvpålagte restriksjoner, men ja, det er ingen lov som forbyr det, selvom endel klubber/foreninger ikke liker ladde magasiner.

 

5- du får med 1/2(modified) choke når du kjøper børsa. kjøper du den en 1/4(imp cyl) i tillegg er du greit dekket, om du skyter stålhagl eller "heavy-shot". Skal du skyte vismut eller tungsten-matrix kan det være greit med en 3/4(imp. modified) om du skal skyte ting på lang avstand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...