Jump to content

Rådyrammo til Antonio Zoli 20/.222


SSamiK

Recommended Posts

Har en Antonio Zoli kombi, i kaliber 20/.222

Har lenge fundert på hvordan ammo jeg burde bruke i denne for å få max effekt på rådyrjakta. Lader ikke selv, så er avhengig av noe som finnes i fabrikkrullet utgave.

Noen som har erfaring med våpnet, og har gode tips til ammo? Veldig usikker på riflestigning, og har ingen tidligere erfaring med kombinasjonsvåpen så veit ikke helt hva jeg kan forvente.

 

Kjøpte inn noen bokser med Norma ammo, med 55grains Oryx kule. Denne bør vel kunne gjøre jobben, eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Ingen vits i poste her og spørre om tips :!:

 

Du har jo allerede valgt beste ferdigrulla 222 for rådyr. Prima kule som ofte går velig presist.

 

Vanskeligere å finne de beste kal. 20 patronene til rådyr, finner en del OK patroner men ikke det jeg ønsker (Wolfram, HD, Heavyweight) :evil:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hehe.. nei, føler meg vel egentlig ganske sikker på den Oryx kula, men har ikke testet den enda så aner ikke hvor godt den kommer til å gå. Derfor spurte jeg. :wink:

 

Ang. halgeammo har jeg en del BB ,en del Nr.1og Nr.2 i bismuth. Aner virkelig ikke hvordan dette er på rådyr. Men vil tro det bør fungere? det jeg er mest skeptisk til er at jeg har "hørt" at bismuth blir sprø når den er gammel og denne ammoen er noen år gammel nå. Kanskje noe jeg burde ta hensyn til, om dette stemmer. :roll:

 

Finnes HD i cal 20? Det hadde vært spennende å prøve.... :D

 

EDIT: Ser ut som HD finnes til cal 20, men bare i 4 og 6. (kilde: http://www.remington.com/~/media/Files/Brochures/WingmasterHD.ashx)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...