Jump to content

Walther p22 sikte?


HasNoFear

Recommended Posts

Jeg har et fiberoptisk sikte på min P-22 som jeg kjøpte et sted på nettet (husker ikke fra hvor, søk på "fiberoptic sight Walther" eller noe sånt). Siktet er egentlig til Walther P-99, men passer inn i sleiden på P-22. Det er av typen "stikk inn ovenfra og skru til nedenfra" med en umraco-lignende skrue, som for øvrig var veldig vanskelig å få til å feste. Mye plunder med å få den på plass med pinsett!

 

Min erfaring med det fiberoptiske siktet, er at det ble litt stort (en stor rund "dot" mot det ordinære skuret) og ikke spesielt bra. Det var helt greit, men ikke noe vidundersikte. Det lyser slik at det er lettere å se enn det vanlige forsiktet, under noen lysforhold (selvsagt ikke når det er veldig lite lys, for fiberoptikken må samle noe lys for å virke). Jeg erfarte at siktet skranglet seg løs etter hvert. Det kunne nok med fordel vært brukt litt locktite for å få det helt fast, men jeg valgte å plukke det av igjen og bruke originalsiktet. Tror det blir litt smak og behag om man liker det eller ikke. Lykke til med søk etter sikter, tror dere skulle greie å finne dem på nett :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...