Jump to content

G17: vibrasjon i våpenet med ny connector.


Baldrick

Recommended Posts

Kjøpte 3.5 lbs disconnector fra Lone Wolf.

Når avtrekk tas med den nye connectoren installert, flytter våpenet seg til høyre. Dette vises markert i siktebildet ved at frontsiktet "hopper" til høyre.

Dette gjenspeiler seg også i treffbildet på skiva.

Trodde i lang tid det var skytters avtrekksfeil, men etter at jeg satte tilbake den gamle connectoren var problemet løst.

 

Noen som har lignende erfaringer?

 

- B

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stittet å testet litt, satt inn default connector igjen i 27'en, byttet ut 2,5lb connctoren i 19'en med en 3,5lb og fortsatte med 2,5lb connector i Glock 20'en.

Kan ikke se noen merkbar forskjell, kanskje man blir vandt til å knipse til avtrekkeren litt når man har orginalconnector? - Man blir vandt til at den er hard, så man drar på litt ekstra også blir det ikke helt riktig når man får en lettere connector..?

 

At det er vibrasjoner i våpenet virker litt søkt, men jeg kan naturligvis ta feil. Ville uansett forsøkt litt hardere å eliminere avtrekksfeil.

 

En kjent metode å gjøre dette på er å la en kammerat lade opp revolveren for deg, så ser du om du napper på tomme kammer.

På auto-pistoler kan dette løses med dummy-rounds. Altså patroner uten ladning og tennhette, lad opp selv med bind for øynene og bland

live ammo med dummy eller få en kammerat til å gjøre det for deg... Bruker dette trikset selv, og jammen hender det ikke at jeg holder på å dulte neddi bordplata med våpenet (ikke så ille, men you get my drift..)

 

Om du ikke har dummy-rounds kan du helst sikkert få dette av noen som lader selv, hvis du ikke får tak i dummy-rounds i 9mm så får du si ifra så skal jeg nok kunne ordne noe. :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode innspill.

Har nå løst problemet. Glemte å nevne at dette gjelder millitær P80, og jeg har tilgang på en del gen2 rammer.

Har nå kommet frem til ny gen2 ramme, men en original "minus" connector (4.5 lbs, ikke sant?). Dette fungerer perfekt, og tidl nevnt "rykk" uteblir.

Jeg er skyteinstruktør og har skutt en del, så jeg har alltid stusset på hva f*** dette var for noe.

Har skutt lite "sivil" G17, så det kan hende at det er store forskjeller.

Kjenner uansett at det oppstår mye vibrasjon fra fjæra i ramma når avtrekket går. Men som sagt, på denne ramma er problemet løst.

 

Så får vi se hvordan det ser ut i skiva neste gang da... :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...