Jump to content

Åtejakt med Dakota Murs Allert !


shooter 2

Recommended Posts

Prøver den opp igjen ! Vet jo at noen her på forumet har benyttet denne på revåta og at det er en meget bra varsler .

Jeg brukte den litt på slutten i vinter som var men ble ikke helt klok på plassering enda jeg forsøkte og følge anvisningen derfor ønsker jeg flere tips fra praktisk bruk .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Murs Allert på reveåta og har funnet ut at den må peke mere rett mot åta enn feks. mikkel revevarsler.Det er pga. smalere dekkningsområde.Avstanden til åta er ikke så nøye for den reagerer på ganske lang avstand 15-20m.Pga.det smale dekkningsområdet så bør den stå lavt slik at den reagerer på rev som passerer et stykke fra åta.En meget bra varsler som er vanntett og har veldig lang rekkevidde mellom sender og mottaker,

Link to comment
Share on other sites

Du 'dotsupen' bør den altså stå lavt over bakken mener du ? Jeg satte den i fjor en 60-70 cm og pekte rett mot åta men det var noen få den ikke registrerte så derfor spør jeg . Når den virket var den genial og på ene åta som ligger 2 km. unna fikk jeg beskjed i øreproppen i senga og da var det ofte at det klaffet neste natt i nærheten av samme tid.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte 2 stk gjennom cabelas. Har satt begge mine i "fuglekasser" og dette fungerer fint. Hadde litt problemer med høyde og plassering jeg også, derfor kjøpte jeg en til:) En montert direkte på åta og en som er montert lavt som trigger på mikkel på tur inn til åta.

Link to comment
Share on other sites

Du 'dotsupen' bør den altså stå lavt over bakken mener du ? Jeg satte den i fjor en 60-70 cm og pekte rett mot åta men det var noen få den ikke registrerte så derfor spør jeg . Når den virket var den genial og på ene åta som ligger 2 km. unna fikk jeg beskjed i øreproppen i senga og da var det ofte at det klaffet neste natt i nærheten av samme tid.

 

Ja den bør stå lavt over bakken for hvis ikke så vil den ikke reagere på rev som går nær sensoren.Dekningsområdet kan sammenlignes med lyset fra en lommelykt med smal lys-stråle.Mikkel har bred lys-stråle.

Link to comment
Share on other sites

En ting har dere glemt; Sett på en tynn plastfolie foran linsen og borr et lite hull under i plasten så kondens kan komme ut. Hvorfor?

Fordi sensoren virker dårlig med snø føyka inn i tuten som gjerne tiner med mildværomslag og fryser igjen. Eller bare fyllt med snø. Å gå å holde de åpne er ikke lurt i nærheten av åta heller. Folie/strikk og problem gone

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...