Jump to content

Ladedata 243win


sniperhilla

Recommended Posts

  • 8 months later...

Partition ekspanderer raskt,og splintrer/mister mer bly foran deleveggen.Oryx holder bra sammen,og er ei god kule i 243.Men den er dyr!Noslerkula i 243 inneholder ikke så mye bly da,så betyr vel ikke allhverden i et rådyr..?Har selv brukt 95gr og skutt endel dyr,alltid bak bogen,funket perfekt!

Link to comment
Share on other sites

Har vært godt fornøyd med presisjonen i Hornady kulene i 6mm. Og skutt mye med 100grs Interlock. Ikke verdens mest avanserte kule men har faktisk holdt greit sammen så lenge ikke farta blir for stor.

Kunne tenkt meg å prøvd Interbond til det bruket...

Link to comment
Share on other sites

Partition ekspanderer raskt,og splintrer/mister mer bly foran deleveggen.Oryx holder bra sammen,og er ei god kule i 243.Men den er dyr!Noslerkula i 243 inneholder ikke så mye bly da,så betyr vel ikke allhverden i et rådyr..?Har selv brukt 95gr og skutt endel dyr,alltid bak bogen,funket perfekt!

 

Nosler Partition 100grs koster 7,4 pr kule

Norma Oryx 6,5g koster 6,5 pr kule...

Link to comment
Share on other sites

Tenkte om det var fabrikkammo du var ute etter,er den unødig dyr til Rådyrjakt..Løse kuler leveres Nosler i 50pk og Oryx i 100,selv er jeg lei av å kjøpe pakninger på 100,når jeg bruker 30 før jeg bytter til annen kule..ikke vits å ha liggende masse dyre kuler!Men prøv gjerne Oryx om du lader selv,utmerket kule!Selv skal jeg for engangsskyld teste fabrikkammo på jakt:Federal 95gr Fusion,virkerer lovende i vått papir.Ikke for hard,ekspansjonsvillig,stor diameter,men holdt godt sammen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med stor succes anvendt 85 grain Barnes TSX, lille kødskade og god knald/fald effekt

 

Rifle ********** Blaser R93 Pro

Calibre ********** 243w

Case ********** Remington

Case weight grain ********** 163

Case Volume grain H2O ********** 56

Bullet type ********** Barnes TSX

Bullet weight grain ********** 85

Primer ********** CCI 200 Large Rifle

Powder Type ********** Norma MRP

Powder weight grain ********** 46

Speed QuickLoad m/s ********** 936

Speed Chrono m/s ********** 975

COAL max mm ********** 69,8

COAL load mm ********** 68,8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...