Jump to content

Hund til utlån


bobbcat123

Recommended Posts

Har en fugelhund av typen kleiner münsterlander som jeg kan låne ut til erfarne jegere. Grunnen til jeg vil ha erfarne jegere er at hunden ikke er 100% ferdig utlært enda, rettere sagt har den for lite erfaring med fugelsituasjoner til at det er bare er å kjøre rett på sak.

 

Litt om hunden:

Hunden ble 3 år i juni dette år og har modnet betraktlig denne sesongen. Har skutt både storfugel og rype i stand for hunden så den finner fugel. Hunden har bra kondisjon, søket er etter munsterlander standard å bedømme. Hunden har et bra potensialet, trenger bare erfaring fra jakt.

Gemytlig er den rolig og behagelig og viser ingen tegn til agressivitet mot andre hunder osv.

 

Hvorfor låne bort hunden:

Undertegnede låner bort hunden på vegne av min mor og far, min far som jakter mest med hunden jobber i nordsjøen 6 mnd året, 1 mnd på og 1 mnd fri. Med den turnusen sier det seg selv at det kan bli lite jakttid på hunden når turnusen klaffer slik som det gjorde i år,(han dro ut 3 dager etter rypejakten startet). Jeg har en to hunder fra før av (en laika på 8 mnd under oppptrening og en 3 1/2 russer støver som ) slik at min tid strekker for tiden ikke til og det blir for galt å la en hund ligge under stuebordet, den må brukes.

Derfor mener jeg at hvis noen jegere her inne har lyst til å låne en hund ei helg eller to er det bare å kontakte meg så ordnes det.

 

Praktisk informasjon: Hunden bor i Mosjøen (Nordland) Hunden sendes ikke med tog/fly "land og strand" men kan hentes etter avtale.

 

Ta som sagt kontakt hvis dere er interessert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...