Jump to content

Marine-Tex (Prosjekt tactical stock)


Glimmerman

Recommended Posts

Hei,

 

Hvis du skal lakkere stokken etterpå, har jeg en annen metode å lage "grep/struktur" på. Jeg synes metoden gir veldig bra friksjon og ser ganske bra ut.

 

normal_Tekstur01.jpg

 

normal_Tekstur02.jpg

 

Måten jeg lager strukturen på er følgende:

-Avfetter eller sliper området som skal få grepet.

-Maskerer området rundt med maletape.

-Pensler på Epoxy (jeg bruker Westsystem, men man kan sikkert bruke andre varianter), og venter til den blir klebrig (30-40min).

-Så strør jeg på rikelig med sandblåsesand (NB! ikke for grov, og aluminiumsoxside har en tendens til å være for skarp. Jeg kjøpte en variant fra Biltema som jeg ble fornøyd med, men husker ikke hva den het.)

-Etter at sanden har fått tørke fast i epoxyen fjerner jeg løs sand med en pensel.

-Så legger jeg på et nytt lag med epoxy mens den fortsatt kan bindes til det første laget uten avfetting.

-Når dette har fått tørke til det er blitt klebrig river jeg vekk maletapen før den sitter for godt fast i epoxyen.

-Etter at alt er herdet bruker jeg bryne eller sandpapir for å ta bort de skarpeste toppene, som kan være svært ubehagelig å holde i.

=Vola :mrgreen: Men må lakkes etterpå....

Link to comment
Share on other sites

Gjennomsiktig friksjonstape:

http://www.antisliptapeshop.com/Product/Transparent-Grip-Tape-Rolls/13

 

Relativt usynlig, og du kan angre deg...

 

Ellers så kan du maskere, bruke litt gjennomsiktig epoxy, dekk overflaten med sukker (press den godt nedi) og når epoxyen er tørr, så vasker du vekk sukkeret med vann. Da får du en relativt uniform ruglete overflate.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...